Hur ligger sadeln?

78A78BEB-614F-406F-8446-6A780CCCB153.webp

Det är jättesvårt att uttala sig om utan att se fler bilder. Man behöver se bilder framifrån, bakifrån, helst utan schabrak och gärna också se hur sadeln ligger när hästen rör sig. Det är sällan som hästens rygg ser likadan ut när den stå still som när den jobbar.

Men utifrån det man ser på denna bilden så tycker jag det ser okej ut. Den har ganska bra jämnvikt, bossan ser ut att följa hästens rygg bra. Eventuellt hade jag kanske försökt dra bak den ett par cm, beroende på hur den ligger i förhållande till bogbladet.

Tack för ditt svar! Förstår att det är svårt att se. Vi har provat ut den på henne, men ponnyn har blivit lite sommar-tjock och ändrat form😅Det var därför jag var lite osäker.. 🙂

Tack för ditt svar! Förstår att det är svårt att se. Vi har provat ut den på henne, men ponnyn har blivit lite sommar-tjock och ändrat form😅Det var därför jag var lite osäker.. 🙂
Om ni känner er osäkra eller om ponnyn visar obehag så tycker jag ni ska ta ut en utprovare som får ta en titt. Om hästen inte verkar ha några obehag av den och den ändå ligger okej så kan det ju vara så att det räcker med att hästen bantas ned lite efter betet så ligger den perfekt igen.

Spontant tycker jag att den ser ut att ligga väl långt fram. I övrigt svårt att se på bara den bilden. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
622
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur