Hur leker man bäst med flera katter och hur aktiverar man dem effektivast?

Trollslända

Trådstartare
Jag har letat runt lite på forumet men inte hittat något direkt svar på den frågan.

Så hur tusan gör man för att bäst leka med flera katter samtidigt? Det känns som att det alltid är jag som rör mest på mig, katterna sitter och tittar uppskattande när jag springer runt och viftar med snören, kastar bollar etc. :D
De är absolut med och leker, men det är jag som leker mest. Och så fort jag ger upp och sätter mig ned springer de fram och vill att jag fortsätter. Hmm...

Det måste ju vara fler än jag som har flera katter som ni försöker leka med på ett aktivt sätt? Har ni några särskilda knep eller leksaker?

Här leker vi mest med långa snören, prasselpapper, sugrör, en fjädervippa, två bollar och "vad är det för roligt som rör sig under täcket". Ibland köper jag leksaksmöss men de brukar bli uppsprättade väldigt snabbt. :eek:

Hjälp?
 
Sv: Hur leker man bäst med flera katter och hur aktiverar man dem effektivast?

Vanlig pingpong boll. DET har våra katter jätteroligt med! :bump:
 
Sv: Hur leker man bäst med flera katter och hur aktiverar man dem effektivast?

Såpbubblor måste jag prova med, men har en känsla av att katterna kommer bli förnärmade när bubblorna spricker och kladdar. :D

Laserpekare har jag tänkt på, men är inte det farligt för ögonen? Det vore ju väldigt skönt att kunna vifta med från soffläge annars.

Pingisbollar får jag lova att köpa in. Ena katten älskade att leka med dem när hon var kattunge, helst på nätterna. :devil: Man blev lite galen på ljudet men jag får väl gömma dem över natten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 190
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
3 381
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Hej, Min kattunge är nu ca 19 veckor och har så klart väldigt mycket energi och behöver aktiveras. Jag går ut med honom flera ggr om...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp