Hur lära hunden?

Sv: Hur lära hunden?

Jag vet inte om jag skulle lära hunden att gå i grimma för att den inte klarar av att gå i koppel normalt.

Tag kontakt med din brukshundsklubb där du bor och be om hjälp så lovar jag att någon ställer upp och hjälper dig!

Därför hon har börjat dra och min mor kan inte leda henne när hon drar. Givetvis är det bara för en kort tid tills hon lärt sig att sluta dra.

Jag har inte en aning för jag använder inte sånt, men jag hade satt på grimman och gått... Poängen är ju att det gör ont när det tar emot och då slutar hunden att dra.
Dock har en nära vän till mig en skön liknelse, man kan lika gärna knyta ett band runt pungkulorna, det är ungefär samma känsla när de drar...

Dock avråder jag er, många hundar lär sig att INTE dra med grimman men att dra i vanligt halsband sen.

//E

bra julklapp:

turid ruugas bok om "vad gör jag när min hund drar i kopplet"

fick i söndags natt hem en problemhund som drog som en idiot,mot smärta,i en supersmal dressyrlänk,förutom att vara helstressad,överkelen,inte hade varoit lös ngn gång pga att han ej kom när de ville koppla honom osv..naturligtvis var det en Flathane 20 mån,som var ensam ca 8-12 tim / dag och långrundan på kvällen var 30 min.

nu,idag,efter några dygn ihop med mina hundar,lösträning o ett helt normlt liv för en Flat,dvs aktivitet 8-12 timmar/ dag minimum så är inga problembeteenden kvar.
det tog ca 20 min med ruugas metod att få honom att dra mindre och undan för undan har betendet förvandlats till atthan tänker sig för,förösker göra rätt.jag leder honom numera i "fingerkrok" på vanligt halsband.
detta alltså en Flat på 35 kg som höll på att välta min 150 kg rullstol när han kom.så drog han.

Om din mamma förösker vara lite aktiv,behöver inte vara ngt märkvärdigt,så kommer hunden att se henne som den skojiga männisskan som hittar på tokiga saker.allt fårn att slänga godis på ett fält till att "tappa" vanten till att åka rutchkana(ok,kanske inte din mamma då..:)),spåra,leka kurragömma.

jag gör allt möjligt fånig t med mina hundar,trots attjaginte kan röra mig så fort,ochjag har en problemfri tillvaro me ddem.

grimman kommer inte att lösa ursprungsproblemet,den kommer att bota symptomet.dock kan jag förespråka grimma om din ammam är klen,obalanserad eller ädlre och det är halt ute ,för tat inga olyckor skal inträffa.

Thina-har man en hund så kan man lika gärna ha två för då märks inte den tredje så mkt

Jo, jag hade ju bara tänkt skola in tiken så att min mor kan ha grimma på henne när hon är ute och går.

Sedan när jag går skall jag ha halsband på henne och lära henne att sluta dra i och med det att hon kommer få förknippa dragandet med att sitta vid min sida. Det funkade på vår förra hund i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 877
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama