hur långt hästnamn??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stockholmskan
  • Startdatum Startdatum
S

stockholmskan

Hejsan :)

Jag har en "stor" fråga åt er, hoppas på att kunna få svar.

Hur många boksträver får en häst ha i sitt namn? Inklusivt mellanslag? (halvblod) Hopppas på svar, ha en trevlig midsommar idag!

Sv: hur långt hästnamn??

i ASVH är det 17 tecken inkl. mellanslag, har jag för mig:D

tror det är ändrat till 20 tecken inkl mellanslag nu iår. men ej säker

Hur länge har det fått vara 17 bokstäver?
Hästar med "för långa" namn, har dom bara haft tur att personen på ASVH räknat fel mer eller mindre medvetet?
Flip's little sparrow t.e.x.
Räknas ' med?

Japp ´ räknas också så uppenbarligen har det varit specialbehandling där......
2006 när sparven föddes gällde 17 tecken (mina två tjejer är jämngamla med henne och jag kunde inte använda ett av namnen jag fastnade för pga att det var mer än 17 tecken.)

Sparven har ju inte ens ett godkänt namn nu när 20 gäller, men reglerna gäller väl inte för alla som vanligt....

Vet inte hur hårda de har varit med det genom åren, finns ju många hästar med långa namn som är importer för där får man alltid (numera måste man) behålla deras namn från hemlandet oavsett hur långt det är.

Jag har också räknat bokstäver i just hennes namn och undrat hur det kunnat gå igenom.

Kanske den mänskliga faktorn...tror inte det är någon specialbehandling.
Mer att de kanske inte räknat ordentligt. Har hittat flera såna, och såna med för långa prefix. Där de helt enkelt gjort missar på ASVH.

kl

Alltså kommer dem inte godkänna mitt fölsnamn då det landar på 21 tecken med mellanslag? jag hittade inget om det på deras sida...

trodde den hesten registrerades utan mellanslag - namnet var iaf hopskrivet ner den tevlade under breeders..

jo de e sant. Det är ihopskrivit under tävling men jag tror den heter Today is my lucky day

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
994
Senast: ufot
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Tuvstarr
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 776
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka