hur länge...

S

shallowxx

hur länge går ett fullblod normalt löp... alltså till vilken ålder... nyfiken... :)

Skiljer sig otroligt mycket från häst till häst. Men den vanligaste åldern är väl ungefär runt 7-8 år.
Sen beror det som sagt helt på individen, vi har vissa hästar i svensk galopp som är uppåt 15 år som fortfarande tävlar regelbundet och som fortfarande tycker det är kul.
Och sen finns det vissa som slutar redan vid 3-4 år av olika anledningar.

tack för svaret.. jag har en fd galoppör .. kan man söka nån stans på nätet om info ang löp mm... han heter Shallow. e. Shaftesbury u. Nagylany inte så bra på det här me datorer... :p :p :p

Du kan gå in på www.galoppsport.se och titta. Här hittar du allt möjligt om Shallow. Alla hans starter osv.

Gå in på "sök sportinfo", och sök sedan på hästens namn bara.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
771
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama