Hur länge växer en häst?

Svamlan

Trådstartare
Om en ponny är 5 år och 128 cm kan man då räkna med att den förblir b ponny? Hur länge växer en häst?

De växer väl tom de är 6-7 år, har för mig att man slutmäter ponny vid 8 år, så man kan ju inte utesluta att den kan växa lite till. Borde väl inte vara mycket iofs.

ponnyer slutmäts vid 8 år :) Vissa staner i mankhöjd tidigare andra inte. Beror också på muskelbyggnaden (träning, hagar osv).
Skelettet på en häst är väl klart runt 3, men de sista centimetrarna är muskulaturen som "lyften" manken. Min häst var 6 är jag köpte henne och ej mer än insutten innan det. Har nu på 1 år vuxot ca 4cm i mankhöjd när hon musklat på sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 925
Senast: Editten
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och...
Svar
16
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka