Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
De växer väl tom de är 6-7 år, har för mig att man slutmäter ponny vid 8 år, så man kan ju inte utesluta att den kan växa lite till. Borde väl inte vara mycket iofs.
ponnyer slutmäts vid 8 år Vissa staner i mankhöjd tidigare andra inte. Beror också på muskelbyggnaden (träning, hagar osv).
Skelettet på en häst är väl klart runt 3, men de sista centimetrarna är muskulaturen som "lyften" manken. Min häst var 6 är jag köpte henne och ej mer än insutten innan det. Har nu på 1 år vuxot ca 4cm i mankhöjd när hon musklat på sig.
Hästmänniskan
Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.