Hur länge vara fixerad?

A-K.Eng

Trådstartare
Hur länge var era barn fixerade innan de föddes?

Jag blev lite förvånad idag när min BM sa att bebisen var fixerad i mitt bäcken. Jag har ju kännt de senaste två veckorna hur det har bökat ner ordentligt i bäckenet men inte fattat att den har varit fixerad. Blev så förvånad att jag nog inte riktigt kom mig för att fråga hur länge de kan ligga så.

Det är liksom tänkt att den ska födas den 17/1 så nu vill jag höra historier om bebisar som legat fixerade i fleeeeeraa veckor.

Sv: Hur länge vara fixerad?

jag tror att Moa låg rätt i v31, det var lääänge iallafall.

Din BM borde ju ha sagt till om det inte var så bra att den var fixerad redan, så du behöver nog inte oroa dig:laugh:

Rasmus var fixerad på v.32 kollen och låg så fram till förlossingen.. Så 9 1/2 vecka iaf!

Ehum Vidar föddes i v 38 har jag för mig och han fixerade sig en vecka innan. ;)
Lovis i v36 fixerade sig inte över huvudtaget. :angel:

Rasmus var ruckbar i v.33 och fixerad i v.35.
Lillasyster är fortfarande rörlig v.35

Båda barnen har legat med huvudet nedåt sen typ 20e veckan.

Ella låg med huvudet upp i v.30 och i vecka 31 + några dagar låg hon med huvudet ner och var fixerad.

Nu kom ju hon visserligen i v.39 men inte var det för att hon själv ville ut inte ;)

Kvällen innan hon föddes när vi var på koll på förlossningen så var hon inte fixerad. Hon var dock ruckbar i v 32.

Dottern fixerade sig dagen innan hon föddes, i vecka 40+6, men hon låg med huvudet nedåt från v 28.

Min bäbis var fixerad i vecka 38 har jag för mig, sen gick hon tillbaka till ruckbar i vecka 39.
Men när bm kände innan jag blev inskriven på förlossningen så var hon fixerad igen :).

KL

Det var trevlig läsning. Lillasyster pratade jag nyss med i telefon. Hennes båda barn var också fixerade tidigt. Skönt. Jag hann bli lite nojjig jag.

Som de andra säger behöver du inte oroa dig :) Det är fullt normalt att de fixerar sig redan v31-32, speciellt om det är första barnet. Nu vet jag iofs inte om det är ditt första? Sen finns det de som går åt andra hållet - min tvåa var fortfarande rörlig när jag kom in för igångsättning i v42+1!

Senast ändrad:

My var fixerad i v 32 och kom ut i v 42 (visserligen var vi inne en sväng på förlossningen i v35 och stoppade sammandragningar med bricanyl).

Min första var helt fixerad i vecka 29 och kom i vecka 42 ;)

De andra två fixerades senare men ändå flera veckor före ankomst.

Alltså första barnet fixerar sig ofta tidigt. Det är inte konstigt och de kan ligga så lääänge, det är inget tecken på närstående förlossning.

Jag vet att dom kan ligga fixerade lääänge innan födseln. Min dotter var inte fixerad förrän vi kom in på förlossningen 20 timmar innan hon kom.

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som varit med om att en hane totalt blivit *störtkär" (förmänskligande uttryck men i brist på bättre) i en tik så att det blivit...
Svar
10
· Visningar
3 198
Senast: Lena_B
·
Gravid - 1år Är gravid i 22+6, och har senaste veckorna haft ganska mycket sammandragningar, vaknade i måndags natt med en väldans mensvärk som höll...
Svar
6
· Visningar
3 889
Senast: kakan89
·
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 717
Senast: Raderad medlem 6459
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka