Sv: Hur länge var ni hemma med valpen?
En semester räcker inte till för att kunna lämna en valp, då får du nog begära tjänstledigt!
Vi var hemma helt med valpen i fyra månader, och sen var hon ensam (hon var jätteduktig på att vara ensam) 1½ h på förmiddagen och sen gick mamma hem på lunchen och hämtade henne så hon fick vara med mamma på jobbet. När hon var cirka åtta månader började vi lämna henne längre stunder, då fick hon vara ensam 2 h på förmiddagen, sen kom mammam hem en timma på lunchen och var ute med henne och aktiverade henne, och så fick hon vara ensam tre h igen och sen kom jag hem.
Det FINNS en anledning att de senastre tre hundarna jag skaffat har varit vuxna omplaceringar, jag har helt enkelt inte möjlighet att vara hemma med en valp så länge som det krävs nu.
Och jag vet attd et finns de som är hemma med valpen i 6 veckor och sen lämnar den hemma en hel arbetsdag med snabbkiss på lunchen, men hur väl de än påstår det fungerar så tycker jag INTE om det.
Sen en fråga - hur har du tänkt lösa det när valpen sen kan lämnas och du ska jobba, gå hem på lunchen/åka hem på lunchen eller hundvakt eller hur?