Hur länge klarar sej en katt utan vatten?

black_darling

Trådstartare
Den 10:e november försvann vår honkatt (kastrerad) och va borta till i går. Hon har aldrig varit borta så länge förr så vi funderar på om hon kanske varit instängd någon stans. Hon va ganska uttorkad och har även tappat en del i vikt (ca 1 kg). Men nu till frågan. Skulle en katt klara sej utan mat och vatten i 11 dygn?
För övrigt mår katten bra, har både ätit och druckit en hel del. Hon börjar bli sej själv igen =)

Sv: Hur länge klarar sej en katt utan vatten?

Jag skulle gissa att hon fått i sig vatten någonstans, om så bara droppar.
Vår ena katt var borta i fem dagar, instängd någonstans och henne fick vi åka till veterinären och vätska upp.

Men det beror ju på hullet på katten med, men utan någon vätska alls i elva dagar tror jag inte de klarar.

Misstänkte nästan det. Hon var vid gott hull när hon försvann, men hon va ganska medtagen när hon kom hem i går. Men då hon drack (säkert 2 dl) och åt så vi väntade jag med vet. I dag mår hon bra. Sitter och skriker vid dörren (undra vad hon vill ? ;)) Men hon får vara inne tills vi tagit ner lapparna som vi satt upp.

Misstänkte nästan det. Hon var vid gott hull när hon försvann, men hon va ganska medtagen när hon kom hem i går. Men då hon drack (säkert 2 dl) och åt så vi väntade jag med vet. I dag mår hon bra. Sitter och skriker vid dörren (undra vad hon vill ? ;)) Men hon får vara inne tills vi tagit ner lapparna som vi satt upp.

Ja undrar vad hon vill:rofl: jag hade nog haft henne inne ett par dagar, om hon blir instängd igen nu innan hon har hämtat sig ordentligt så kanske det inte går lika bra:crazy:

Katter är verkligen otroliga, en av våra, en main coon, försvann en blåsig dag och trots att vi letade över hela bygden så hittade vi honom inte utan han kom hem efter en dryg vecka, hungrig som en varg men när han ätit och sovit några timmar ville han gå ut igen.

Han hade tappat endel han med, han vägde 8 kilo när han försvann och vägde fem kilo är han kom hem.

Med honom behövdes ingen veterinär, han åt och drack (om än i begränsade mängder av mej) och tyckte jag var väldigt konstig som ville ha i honom lite stärkande välling:angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 073
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 222
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 420
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar