hur länge kan man tävla ponny??

G

gozzan

hej..
jag undrar en sak..
man får ju tävla ponny efter man e 18 men får man då tävla den hur länge som hälst..asså typ när man är 25 och man är inte för lång eller väger för mycket får man tävla den ponnyn då oxxå..lr hur länge får man tävla ponny?? :confused:

Sv: hur länge kan man tävla ponny??

Man får bara tävla ponny de året ut du är 18 år.
Visst klubbtävlingar och så får du sä'ker tävla med din ponny om du hoppar på din hemma klubb men annars är de tyvärr strikta redgler på 18 år..

unghäst(ponny) får man väl rida även när man fyllt 18 men bara tills hästen fyller 7 år.

man kan tävla både C och D ponnyer i tävlingar för stora hästar, förutsatt att ponnyn klarar av det. Annrs får man tävla ponny på ponnytävlingar tills det år man fyllt arton, dvs. om du kanske fylelr arton i mars kan du tävla ändå till decembers slut, om du tävlar så långt inpå vintern.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
370
Senast: Cactus
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka