Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä jag förstår inte heller konceptet. Tycker bara det blir en äcklig karamellbeläggning på tänderna.Men alltså strepsils. Funkar det för folk? Jag har aldrig förstått konceptet
Nä jag förstår inte heller konceptet. Tycker bara det blir en äcklig karamellbeläggning på tänderna.
Jag var haft ont i halsen i snart fyra månader nu inte covid, utan det var en helt vanlig förkylning, men halsontet har stannat kvar. VC har gett upp och skickat en remiss till öron-näsa-hals.
Tack för tips! Kan du utveckla vad en logoped gör? Jag har bara "lite" ont i halsen och är röd i halsen, har inga problem med rösten/heshet. Lätt hosta ibland. De har ÄNTLIGEN skickat remiss till ÖNS, men jag misstänker att det kan ta tid innan jag får komma dit.. (sjukhuset har kraftig personalbrist och har varit upp i stabsläge rätt nyligen).+ ni andra som gått med besvär länge. Be om remiss till ÖNH och/eller logoped när VC kör fast. Det är inte ovanligt med segdragna hals-/röstbesvär efter infektion och det kan brytas med logopedisk hjälp. Dock saknas ibland kunskap på VC och många går därför med besvär onödigt länge. Vissa logopedmottagningar kräver att man varit på ÖNH först men inte alla, så hör er för!
Tack för tips! Kan du utveckla vad en logoped gör? Jag har bara "lite" ont i halsen och är röd i halsen, har inga problem med rösten/heshet. Lätt hosta ibland. De har ÄNTLIGEN skickat remiss till ÖNS, men jag misstänker att det kan ta tid innan jag får komma dit.. (sjukhuset har kraftig personalbrist och har varit upp i stabsläge rätt nyligen).
Spännade, tack för din förklaring!Grovt förenklat handlar det i det i många fall, vare sig det är heshet eller smärta, om att arbeta bort (tänk sjukgymnastik) och förebygga muskelspänningar i halsen. Kroppen har efter infektionen fastnat i ett kompensatoriskt/felaktigt rörelsemönster och detta leder till överbelastning av de många, små musklerna vi har i halsen. Muskler som vi generellt sett har relativt dålig viljemässig kontroll över.
Men alltså strepsils. Funkar det för folk? Jag har aldrig förstått konceptet