Milosari
Trådstartare
Min foderleverantör har slutat köra ut mat vilket gör att jag måste leta nytt foder igen. Jag hinner inte helbarfa längre utan är på jakt efter ett komplett färskfoder. MEN flera av de intressanta sorterna innehåller kyckling och det har jag noga undvikit att ge sedan larmet om multiresistenta bakterier kom. Jag har ett litet barn och de delar ibland lite för broderligt på barnets mat och leksaker + att när de slickar honom i ansiktet så gapar han så överföringen av bakterier går direkt. Jag är inte särskilt pjoskig när det gäller bakterier i övrigt (vet alltså att en hundmun inte är ren) men just multiresistenta bakterier är jag väldigt rädd för, och sen finns det ju lite andra bakterier i kyckling som inte heller är så trevliga.
Det går inte att hålla hundar och barn åtskilda hela tiden, men en stund överlever de nog. Är det tillräckligt för att förhindra spridningen av farliga bakterier? Hur länge finns bakterierna i hundens mun? Hundarna har kort päls i ansiktet så det fastnar nog ingen mat där.
Det går inte att hålla hundar och barn åtskilda hela tiden, men en stund överlever de nog. Är det tillräckligt för att förhindra spridningen av farliga bakterier? Hur länge finns bakterierna i hundens mun? Hundarna har kort päls i ansiktet så det fastnar nog ingen mat där.