Hur länge får man tävla D-ponny?

F

Foreverkf

Jag tycker att jag har letat och letat men har inte hittat någon tråd om det här.

Så min fråga är:
Hur länge får man tävla D-ponny?

Sv: Hur länge får man tävla D-ponny?

Tills du är 18 år. Ungponny får du tävla i unghästklasser. Annars får du vara med utom tävlan.

Jag har hört att man inte får tävla ponny det året man fyller 18, stämmer det? alltså jag fyller 18 i oktober så då får jag även inte tävla nu..?

Så jag skulle alltså få vara med på en liten klubbtävling i dressyr med min ponny fast jag är 18? men jag kan inte bli placerad?

Citerat ur TR
"Ryttare på kategori C- och D-ponny får delta i ponnytävlingar i Sverige t.o.m. det år under vilket de fyller 18 år.".

Tack så mycket för alla svaren :bow:

Jag har hört att man inte får tävla ponny det året man fyller 18, stämmer det? alltså jag fyller 18 i oktober så då får jag även inte tävla nu..?

Så jag skulle alltså få vara med på en liten klubbtävling i dressyr med min ponny fast jag är 18? men jag kan inte bli placerad?

Fyller du 18 å år får du bli placcerad året ut oavsett om det är klubb eller regional eller högre men from nästa år blir du inte placerad på lokal och högre
Om du blir placerad på klubb är upp till din klubb.

När du har blivit "för gammal" så kan du tävla i avd B för ponnier eller ta upp henne och starta bland stora hästar:)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 888
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Fiorano
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka