hur långa är ni som rider galoppörer?

M

Marri

det har jag länge undrat över är alla 150-160 som rider galoppörer eller är ni längre lr kortare? :confused:

Sv: hur långa är ni som rider galoppörer?

Jag är 155cm!!!
Men det finns både längre och kortare personer än mig som rider fullblod!

Hej!
Jag är 174 cm, och rider ändå löp (amatör dock...) men det hade ju underlättat och sett snyggare ut om jag varit kortare.

Men längden spelar ingen större roll, men man bör ju inte vara jätte tung eller klumpig och osmidig.

Det viktigaste om man vill bli en duktig träningsryttare är nog att man är orädd, och har stor känsla för hästar.

okej, men då är jag nog inte alldelens förstor ändå.Jag 170 å färdigväxt å så väger jag 54 kg

Nä, längden och vikten blir det säkert inga problem med.

Men den vikten kan du även rida amatörlop om du blir duktig.

Rider inte galopp hästar längre, men är 173 cm och det gick jätte bra.

jag är 154..
min vän therese drommert är oxå amatör å hon är 160 cm...

jag är 171 cm o ligger runt 60 kilo i vikt....

166. Har dock inte ridit fullblod på ett bra tag nu. Hoppas jag kan komma tillbaka till galoppen senare.

jag rider ej i tävling men funderar på att starta ett minnes amatör lopp för att glädja min lilla pålle.
är jag för stor och tung för det?
168 hög och väger 55 kg.

tror min pålle skulle ladda batterierna för resten av året om han fick minnas av en runda på banan.

En fråga då: om man vill börja jobba i galoppstall. Vad göra då. Hur få kontakt med bra tränare?

Ring till dom som du tycker verkar intressanta!!!!! Just nu vet jag att det inte finns så många jobb lediga inne på täby men det går i vågor och får man bara in en fot så brukar det rulla på..................

själv så e jag 14 år o e 1.51 cm.. o tävlar galopp..

jag är mellan 165 0ch 169 tror jag, men de är mer vikten man tänker på när man rider löp än längden de är väl så att de är lättare att väga mindre om man är kortare och lite med balancen att göra också.
Själv väger jag mellan45 0ch 47kg nåt sånt där.
Steepleshase ryttare ska t.ex vara lite längre, om man är träningryttare så är de inte så viktigt bara man inte är jättelång och sen beror de på om man ska bli amatörjockey eller proff

Jag är 174-176 cm lång o vägde, när jag red som mest, var vältränad o jobba i galoppstall 53kg, nu väger jag väl en ca 56-57 kg. Som tränings ryttare e d inga problem, tex på British Racing School säger dom att man "bör" väga under ca 65 kg, men d e olika från tränare till tränare vad dom tycker. Jag vet ett par tränings ryttare som vägt 70-75kg, i England e d inte heller ovanligt att dom som e "yardsmen" tränings rider o d e stora karlar!
Så d e helt olika från stall till stall!

Men om man vill sattsa på en en jockey karriär bör man me dress o sadel landa vågen på ca 50-55kg för o få möjlighet o rida så många löp som möjligt. Som amatör lr hinder jockey kan man väga lite mer! :bump:

Träningsred/rider bara.
159 cm lång och väger 46 kg.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
799
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Nevermind
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka