Hur lång tid mellan löp?

Apollo

Trådstartare
Hur räknar man tiden mellan löpen? Räknar man från första dagen eller från när löpet är slut.
Min tik löpte i juli och nu verkar hon på gång igen. Märkte innan det andra löpet (har bara löpt 2 gånger) att hon blev stressad och totalt urslag.
Sen kom tröttheten och sen upptäckte jag att hon löpte (blod).
Det gick ca tre veckor av "stress" tills det liksom gång i gång. Nu är hon urflippad igen och jag misstänker att löp ev är på gång men är det isåfall inte väldigt kort i mellan.
Hur ofta löper dom?

Sv: Hur lång tid mellan löp?

Egentligen spelar det ingen roll hur man räknar. Bara man räknar likadant varje gång ;)
Men jag har fått lära mig att ska det vara "rätt" så räknar man från löpets första dag tills de börjar löpa nästa gång.

Mina löper med 5 till 6 månaders mellanrum.
Men finns ju tikar som löper oftar och de som löper med längre tid mellan gångerna.
När din löpt några ggr till, så kan du säkert se hur hennes löpperioder är.

En av mina hundar som är lite över året, har redan löpt 2 ggr. Mellan första och andra löpet gick det bara 3 månader. Men eftersom jag har flera hundar och de synkroniserar sig så småningom, så utgår jag ifrån att det var det som denna tiken höll på med :D

Sv: Hur lång tid mellan löp?

Då är det nog löp på gång, då kan jag ursäkta henne.
Annars är hon just nu hunden från helvetet när man går ut.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
492
Senast: Roheryn
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 714
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: The Beast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur