Hur lång dräktighetstid?

Immer

Trådstartare
Hur länge är en katthona dräktig?
För snart åtta veckor sedan kom det en ny katt till oss, en väldigt vacker hona som var rejält tjock. Förmodligen har hon bara blivit dumpad här i skogen.Tre dagar senare hittade jag henne och fem ungar på logen.

Ungarna blev sju veckor i lördags, och kattmamman blir tjockare och tjockare. Men hon kan väl inte vara dräktig igen, eller?

Vi tänkte behålla en av ungarna, samt köra iväg och sterilisera mamman så snart ungarna kan vara utan henne. Är det redan försent? :eek:

Immer

Sv: Hur lång dräktighetstid?

Katter är dräktiga i snitt 63 dagar, men allt mellan 60-70 dagar är normalt, jag har hört att 67 dagar är vanligast, iaf i "min" ras. Hon kan säkert redan vara dräktig igen, men ta henne till veterinären och kastrera henne med en gång, det gör inget om hon är dräktig, veterinärerna kan kastrera och göra sen abort på samma gång, om hon inte är väldigt långt gången förstås, men det går ju att se med UL.

Sv: Hur lång dräktighetstid?

Alla veterinärer går inte med på sen abort.
Men för en som är van är det inte speciellt svår.

Tidiga dräkigheter är inte alls svåra. Iaf lättare än att skära under pågående löpning...

Liknande trådar

S
Övr. Katt Nu behöver jag lite råd och tips. Många frågor;) Här är bakgrunden: Vi bor på en gård med våra hästar, vår hund och har tidigare...
Svar
7
· Visningar
1 420
Senast: sydney
·
Övr. Katt Har ett bekymmer, det är så att när vi köpte vårt hus var det en honkatt här som förra ägaren till huset sa att hon skulle hämta när...
Svar
6
· Visningar
1 742
Senast: moonlightgarden
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 975
Senast: Araminta
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka