Hur lägger ni upp träningen för era unghästar?

Emmi

Trådstartare
Hej Hej!

Eftersom jag precis har köpt mig en treårigt quartersto, inriden i sommar, så vore det kul att höra hur ni andra lägger upp träningen för era unghästar.
Alltså hur många dagar per vecka ni tränar, rider ut, tömkör, löshoppar, marktränar etc, längd på träningspassen och hur ni tänker angående vila. Och också vilka mål ni har :)

Sv: Hur lägger ni upp träningen för era unghästar?

Har valdigt olika upplagg beroende pa hast. Just nu tranar jag:

2 st 2 aringar- Bada ponnyer, har aldrig blivit hanterade och jag ar alltsa forsta kontakt de har med manniskor. Tranar endast fran marken an sa lange, lyfter fotter, vanjer vid utrustning etc.

2 st 4 aringar - Red in dessa tva for 2 ar sedan. Nu arbetar jag fran marken och ryggen. Ca 20 - 30 min fran marken och 15 min fran ryggen. De har valdigt olika personligheter och staller hogre krav pa den lilla ponnyn da hon ar mognare och kommit langre. Den andra ar lite hopplos och har en lat personlighet. Jobbar pa att fa henne att vilja ga frammat och tycka det ar kul att bli riden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 967
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 226
Senast: Gumman123
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka