Kiwifrukt
Trådstartare
Jag är helt grön inom dressyren som tävlingsgren, men har dock tävlat hoppning under flera år som ponnyryttare på en annan häst än den jag sitter på idag. Nu förstår jag ju självklart att det är skillnad från ekipage till ekipage hur man gör och hur lång tid man behöver på sig, men hur lägger ni upp framridningen inför tävling? Hur långt innan er starttid börjar ni rida? Vart lägger ni störst fokus och hur rider ni fram på framridning respektive i collecting-ring? Om ni startar fler klasser under samma dag, hur ser upplägget ut i pausen mellan klasserna för er och er häst?
Ni får gärna berätta vilken nivå ni tävlar på också. Det är alltid intressant att höra hur andra gör som är mer rutinerade än en själv. För egen del är det väldigt, väldigt grundläggande, siktar på lokala LC-LB på tävling, och det är i stort sett där vi är på träning också även om vi nosar på vissa delar av LA-programmen hemma.
Ni får gärna berätta vilken nivå ni tävlar på också. Det är alltid intressant att höra hur andra gör som är mer rutinerade än en själv. För egen del är det väldigt, väldigt grundläggande, siktar på lokala LC-LB på tävling, och det är i stort sett där vi är på träning också även om vi nosar på vissa delar av LA-programmen hemma.