Min häst opererades för fyra veckor sen ca. Under tiden på kliniken vantrivdes hon och gick därför ner enormt mycket i vikt och har dessutom tappat precis alla muskler hästen fick fång i början av sommaren och kan därför inte gå på bete.
Hur skulle ni lägga upp rehabiliteringen på ett ungefär?
Såhär tänker jag.
Hästen får fri tillgång på Hö dygnet runt vilket hon äter ca 12 kg av. Har tyvärr ingen analys på det här höt då det är ett tillfälligt parti, analys kommer när vi börjar fodra med årets skörd.
Fritillgång på melassfri lucern hack nattetid. Pluss mineraler såklart.
Än sålänge får vi bara gå kortare promenader varje dag. Men sen är tanken att börja gå längre promenader i kuperad terräng och tömköra för att bygga upp rygg musklerna innan jag lägger på en sadel.
Men sen tar fantasin slut! Hur skulle ni göra?
Hur skulle ni lägga upp rehabiliteringen på ett ungefär?
Såhär tänker jag.
Hästen får fri tillgång på Hö dygnet runt vilket hon äter ca 12 kg av. Har tyvärr ingen analys på det här höt då det är ett tillfälligt parti, analys kommer när vi börjar fodra med årets skörd.
Fritillgång på melassfri lucern hack nattetid. Pluss mineraler såklart.
Än sålänge får vi bara gå kortare promenader varje dag. Men sen är tanken att börja gå längre promenader i kuperad terräng och tömköra för att bygga upp rygg musklerna innan jag lägger på en sadel.
Men sen tar fantasin slut! Hur skulle ni göra?