hur länge löper dom?

N

nemi_baby

min tik på 10 månader har börjat löpa. har skaffat henne ett tikskydd, funkar kanon, men hur länge löper dom? hon började i torsdags och blöder ganska mycke.. men inte överdrivet mycket.:confused:

Sv: hur länge löper dom?

Det är lite olika, men mina yngsta tikar har löpt ungefär 3 veckor. Den äldsta löpte bara 2 veckor.

//E

lady_vip skrev:
Det är lite olika, men mina yngsta tikar har löpt ungefär 3 veckor. Den äldsta löpte bara 2 veckor.

//E
oj oj så länge? nemi är min första egna hund, så jag vet inte riktigt. men det kan vara över en vecka då? där ser man...

Min förra hund tillverkades på 31 dygnet efter löpets start - dom trodde faran var över. Som tur var så var både far o mor avelshundar av samma ras även om modern var lite för gammal.

hmm, då kan jag inte sluta ora mej för det då. hon har en hankompis hon brukar umgås med, men sån tur är så är hon skyddad..*puh*...

Dom löper i 2-3 veckor cirka....men jag skulle inte råda dig å låta henne leka med en okasterard hane, olyckor händer så lätt

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
426
Senast: movi
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam