Hur länge håller KP

E

Egonson

Köpte en säck Krafft Protien i höstas (typ i december) till det proteinfattiga höet vi hade då.
Strax efter det fick vi ett nytt parti hö som hade mer än tillräckligt med protien, alltså behövdes inte KP längre.
Hade redan öppnat säcken då.
Hällde KP i en tät tunna och tryckte till locket ordentligt och tunnan har stått kallt, och så har det stått till nu.
Om tre veckor måste vi nog börja med det protenfattiga höet igen för det andra är slut, och därmed ska vi ge proteintillskott.
Tror ni att den KP jag har kvar sedan i höstas är "förstörd" vad gäller näringen eller kan jag använda den?
 
Sv: Hur länge håller KP

Jag skulle köra på bara. Jag tror inte att det hinner förstöras. Titta på säcken för säkerhets skull.
 
Sv: Hur länge håller KP

Men den har jag ju slängt :crazy:

*efterklok*
 
Sv: Hur länge håller KP

Ups... Tror att kraffts pellets brukar ha en garanti på 6 mån efter tillverkningsdatum. Men du får lukta på det och om det luktar gott och inte härsket är det nog ok.
 
Sv: Hur länge håller KP

:D
Det var ca 4 månader sedan jag öppnade säcken.

Det luktar som vilken annan ny Krafft pellets som helst, och pellettarna är helt "intakta", alltså ingen fukt eller mjöliga utan fasta.
Då är det alltså ingen fara med att näringen skulle ha "dunstat" eller något?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 582
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Efter att ha kämpat med en häst i undervikt för första gången på väldigt länge, så har jag börjat fundera på det här med vad för slags...
2
Svar
33
· Visningar
3 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp