M
Mayara
Nu har min kille stått på box inne för behandling av en synnerligen envis mugg/rasp som inte velat ge sig. Har behandlat enliigt veterinär 1:s rekommendation (Virkon - vaselin - receptfri hydrokortison salva) som leder till att krustorna försvinner tillfälligt för att sedan komma tillbaka direkt långt upp på kotorna. Har nu kontaktat veterinär 2 som skrev ut Celestonsalva, bannlyste vaselin och sa att jag ska se till att hålla benen torra. Skitlätt med 30 cm snö alternativt lera ute... Längtar till våren och sommaren... Nu har jag i alla fall tvättat med grönsåpa som fått sitta i 20 minuter, sköljt noga och handdukstorkat för att sedan mjuka upp med helosan. Nu är krustorna borta (igen) och jag ska börja behandling med Celeston.
Nu till min undran: Jag vill ju naturligtvis att pålle ska få vara ute med sin kompis i hagen och röra på sig. Men hur ska jag kunna undvika fukten som snön ger? Har funderat på att linda benen på något sätt men vill inte att lindorna ska bli blöta så att muggen blir ännu värre. Jag har proffessionals choice skydd som är täta och skyddar hela kotan. Frågan är om jag skulle kunna linda benen med bomullslinda och sedan sätta skydden över. Men jag är rädd att det ska bli för tätt och att bakterierna ska frodas.. HJÄLP! Vad kan jag göra?? /Mayara
Nu till min undran: Jag vill ju naturligtvis att pålle ska få vara ute med sin kompis i hagen och röra på sig. Men hur ska jag kunna undvika fukten som snön ger? Har funderat på att linda benen på något sätt men vill inte att lindorna ska bli blöta så att muggen blir ännu värre. Jag har proffessionals choice skydd som är täta och skyddar hela kotan. Frågan är om jag skulle kunna linda benen med bomullslinda och sedan sätta skydden över. Men jag är rädd att det ska bli för tätt och att bakterierna ska frodas.. HJÄLP! Vad kan jag göra?? /Mayara