Såg en tråd på senior (eller om det var förälder) som handlade om barns kräsenhet och kom att tänka på mig själv... Har aldrig förut klassat mig som särskilt kräsen, har vuxit upp med föräldrar som älskar allt vad mat heter och har aldrig haft några "problem" av det med att äta borta etc. Men på senaste har jag upptäckt att det finns vissa saker som alla tycks gilla men som jag bara inte fixar och undrar om jag är knepigare än vad jag själv vill tro. Exempel:
- Svamp (i "hel" form sas, äter den jättegärna i soppor & såser)
- Broccoli (samma som svampen)
- Ruccola
- Sparris
- Rödlök
- Bönor
- Banan
- Skaldjur
I många fall har det mer med konsistensen att göra än något annat; jag gillar liksom smaken av svamp, banan, broccoli, sparris och räkor men tycker konsistensen är hemsk. Samtidigt gillar jag saker som andra ofta tycker illa om, som oliver, avocado, gröt, fisk, keso etc.
Så, hur kräsen är jag? Och hur kräsna är ni?
- Svamp (i "hel" form sas, äter den jättegärna i soppor & såser)
- Broccoli (samma som svampen)
- Ruccola
- Sparris
- Rödlök
- Bönor
- Banan
- Skaldjur
I många fall har det mer med konsistensen att göra än något annat; jag gillar liksom smaken av svamp, banan, broccoli, sparris och räkor men tycker konsistensen är hemsk. Samtidigt gillar jag saker som andra ofta tycker illa om, som oliver, avocado, gröt, fisk, keso etc.
Så, hur kräsen är jag? Och hur kräsna är ni?