Hur kräsna är era katter med kattlådan?

mackan

Trådstartare
Ja just det.
Har två katter, och håller kattlådan väldigt ren jämt - är alltid där och skottar ur så fort de varit på den. När man jobbar kan man ju inte göra det på dagen givetvis, men det är ofta väldigt rent när man kommer hem, eftersom jag städat på morgonen direkt. Men ändå är mina katter rätt noga med att lådan ska vara ren - oftast går de inte på toa förrän jag varit där och städat precis när jag kommit hem - slår aldrig fel, de väntar tills jag tagit ur det lilla som gjorts under dagen, och sen går de.

är era så noga? :D

Sv: Hur kräsna är era katter med kattlådan?

Mina är inte så kräsna, men visst verkar de vara lite extra förtjusta när allt är riktigt rent. Nyskurad låda och ny sand... då är det party.:D

Min gammeltant när hon levde var VÄLDIGT kräsen när det gällde smutsighet. Det fick inte vara mycket där i den lådan o speciellt inte om det inte var överskrapat (och hon var den som skrapade minst...:angel:). Hade två stora lådor till tre katter för att blidka. Hon hade även svårt för om det var upptaget då hon hade lite bråtton. Så, två lådor blev det.

Att katterna kommer precis efter att du har gjort rent tror jag i alla fall lite beror på att du just kommer hem. De ligger ju oftast o sover när man är borta och vaknar till och upptäcker säkert att de behöver uträtta sina behov efter vilan. Eftersom du är snabb med renhållningen blir det automatiskt att de går efter att det är rengjort. Men jag håller med, nyskurad låda och det är :bump::banana:;).

Jätte kräsna!!! Min ena katt kissar på golvet om det inte är helt super rent i lådan. Jobbigt!!! Min sambo är inte glad på henne just nu. :( Vi städar i lådan minst 1 gång varje dag, tvättar golven med ättika.
Vi har en kattlåda med lock. Vi funderar på om hon inte gillar det. Så vi ska köpa en till kattlåda utan lock och sätta den där hon vill kissa. Sen ska vi begränsa rummet med kattlådan en kortare period.
Finns det ngt mer man kan göra???

Ingen av de katterna som har bott hos oss har varit särskilt kräsna. Vi har två lådor som vi gör rent på morgonen och kvällen. Vi har oftast 3 katter, men nu är vi kattvakt åt en fjärde under två veckor. Vi har bara varit med om en enda 'olycka' och då var det en akuthemskatt som inte vågade gå till kattlådan då vi hade vänner hemma som satt längs med vägen till lådan - så då bidde det en olycka i soffan...

Men ibland märker vi av att de väntat lite tills man gjort rent. Det känns i alla fall så då den ena katten ofta direkt går på lådan när man gör rent på morgonen :)

Har man precis bytt ut all sand så kan man ge sig fan på att alla katterna ska använda lådan inom 5 min :D

Mina är nästan tvärt om... dom vill nog ha skit i lådan... Dom har tre stycken och har man varit borta över dagen så har dom skitit en låda "full" men dom andra två är orörda:grin:

Haha, det där har vi också märkt av! En enda låda som använts under dagen, som ibland kan vara riktigt full. Väldigt konstigt. Ibland har vi märkt att en låda endast använts till kissande och en låda använts endast för bajsande. Intressant helt klart :)

Samma här, de är inte kräsna men när man är där och gör rent så står de nästan på kö och väntar tills man är klar, då ska det genast "smutsas" ner igen direkt.

Tre av mina katter vill gärna ha en ren låda.
Men skulle det redan vara någonting i lådan så går det bra ändå
även om det finns en viss tvekan.
Min fjärde katt däremot tar det här med lådan på blodigaste allvar.
När han har varit i lådan kallar han genast på mig för att jag ska städa.
Är jag inte tillräckligt snabb springer han mellan mig och lådan
allt medan han klagar över att lådan inte är ren.

hej, ar du prövat med kristaller de absoberar upp urinen oc så luktar det inte alls mycket om lådan. jätte bra det ända du beöver plocka upp är bajset.
min katt är inte alls vidare kräsen av sig och det tackar jag för

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 569
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar