Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad. Hade aldrig trott på förhand att jag skulle klara dendär kritiska stunden med fattning när veterinären säger att det är dags för de evigt gröna ängarna. Än mindre att ta farväl och närvara när sista sprutan ges. Men mitt i chocktillståndet fixade jag allt.Ringde hit och dit; ordnade för vår foderhäst så den fick åka till ett annat stall för att inte bli ensam, medryttare som skulle rida samma dag, redde upp i stallet osv. Men nu efteråt... Ja, jag fungerar ju men saknaden och sorgen är så tung. Inget känns så jättekul. Hade hästen(+foderhästen) hemma, så det är så otroligt tomt. nu.Tacksam för mörkret just nu, fasar för våren och att se den tomma hagen hela tiden. Det var ju min stora dröm att ha hästen hemma och det gick i uppfyllelse för 1.5 år sedan.Nu har den gått i kras. Jag vet nästan inte vad jag ska sysselsätta mig med och blir rastlös hemma. Hästeriet tog ju massor av tid! Har klappat på ngn häst sedan min häst gick bort, men jag vet inte riktigt vad jag vill...Vill jag fortsätta med hästar? Ja jag vill prova iaf, men samtidigt känns det mentalt jobbigt.Ambivalensen är så stark. Min önskan är att få bli lika glad och lycklig som jag var med hästarna igen! Men frågan är om det var kopplat till min 4-bente kompis? Hur vet man? Hur gör man? Hur kom ni genom er sorg?
Mvh Ledsen
Mvh Ledsen