Jag var en jätte tuff ponny hoppryttare men pga uppehåll hopapde jag inte på 7 år. Sedan skaffade jag stor häst och det skulle vara en bra läromästare, tränade 1,30 tävlad 1,10. Men han blev något vild i hoppningn i början så jag flög av, gjorde illa knäet och fegade ur helt totalt ! Detta var i december.... Efter de har jag tränat markarbete 1-2 ggr i veckan för instruktör, tränat, tränat och tränat. För en månad sedan hoppade jag några låga kryss och nu i söndags hoppade jag 90 cm. Det gick jätte bra var jätte rädd i början men ju mer hopp i kroppen jag fick desto mer avslappnad blev jag. Mitt knep är att inte vet hur höga hindrena är. Jag tar inte reda på innan hur högt min tränare satt upp hindret utan tänker att hon vet hur rädd jag är och jag litar på henne. Hon skulle aldrig göra något som kunde skada mig eller hästen.... Detta är vad jag intalar mig hela tiden medan jag hoppar! Så det var verkligen jätte kul att jag vågade hoppa 90 cm. Men jag lovar att jag är lika rädd nu igen, men de är bara träna, träna och träna, precis så där tills du typ kräks på att hoppa
LYCKA TILL !!!