Hur känns det när man har cystor?

Comfort

Trådstartare
Jag tycker man läser ofta om kvinnor som har/haft cystor på äggstockarna. Häromdagen såg jag tom en 17 åring som redan har haft det, hur kan man veta att man har det?
jag kan få som En stickande känsla ibland i äggstockarna,sen gör det ont i dem när jag hostar, är det normalt?
Sen har vi gamblat varje månad med skydd.. vi hae inte använt nåt! '
i vilket fall har i kört utan skydd i mer än två år,och inte blivit gravida. Barnlöshet är väl ett tecken på cystor?

Sv: Hur känns det när man har cystor?

Och så är jag trycköm med, nästan hela mellangärdet...

Första gången jag fick en cysta så visste jag inte att jag hade den förren den sprack:crazy: då var jag 14 år och läkaren trodde att det var blindtarmen så jag blev opererad för det.

Senare har symptomen varit:
Ont vid ägglossning, ondare än vanlig mensvärk vid mens, öm i stort sett alltid på höger sida (min vänstra äggstock har aldrig fungerat utan jag har bara haft cystor på höger) ibland svullen.

Det är svårt att säga om cystor har med barn "tillverkning" att göra, endel säger att det är så andra säger att det inte är så.

Min läkare sa till mig när jag var runt 22 att jag nog var steril, jag hade redan barn då, då tack och lov.

Endel säger att fertiliteten går ner betydligt ca 6-10 år efter första cystan, medans andra säger att de inte har betydelse alls.

För min egen del, om jag inte är steril så har jag nog väldigt svårt att bli gravid, jag och mitt ex försökte i nästan tre år utan att det blev något barn, men jag litar inte på att jag verkligen är steril utan skyddar mej nu ändå när jag inte vill ha barn.

Jag tycker att har ni försökt i två år så är det dags att utreda varför inget händer.

Lycka till!

Jag har haft det. När jag var 15. En stor på 10.5 kg
Fick ibland ont i magen (som mensvärk typ fast värre)

Annars kände jag inte av det annat än att magen växte.
Har barn idag kan tilläggas

Jag har haft det. När jag var 15. En stor på 10.5 kg
Fick ibland ont i magen (som mensvärk typ fast värre)

Annars kände jag inte av det annat än att magen växte.
Har barn idag kan tilläggas

:eek: hur mådde/såg du ut då? du måste ju sett hög gravid ut?!
Var det inget som gjorde att du misstänkte att något var fel?
Vad var det som hände så att du blev opererad?
Var satt den?
:o oj känsliga frågor kanske, du behöver inte svara, blev bara så nyfiken:o

Liknande trådar

H
Gravid - 1år Jisses sitter här med tårar i ögonen och vet inte riktigt om jag är glad eller ledsen. Fick för ngt år sedan äntligen min högst...
Svar
10
· Visningar
1 650
Senast: Jozze
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 408
C
  • Låst
Övr. Barn ...när det gäller alla "regler" när man är gravid? (detta inlägg är lite långt, så hoppa över stycket mellan stjärnorna om ni inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 532
Senast: Elshacera
·
N
Träning Jag har ett 4 årigt halvblod sto på foder. Jag har haft henne i ca 5 månader. Hon är grundinriden o kan gå i form o kan alla gång...
Svar
12
· Visningar
2 373
Senast: Natte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng

Hund, Katt, Andra Djur