Hur kan man? Varning för hundhatare.

Dorro

Trådstartare
Jag fick nyss höra av grannen att någon i området lägger ut bröd med glykol på.

En hund hade dött och en annan var mycket illa däran. Hur kan någon vara så urbota korkad och illvillig? Hatar man djur så mycket att man unnar dem en säker och plågsam död?

Det är bara att börja gå i koppel alltså. Tjejen har alltför bra näsa aoch god aptit för att man skall riskera att hon hittar nån av dessa giftbullar.

En varning till andra i Luleå som bor på Mjölkudden-Tuna-Notviken!

Sv: Hur kan man? Varning för hundhatare.

nää vilken vidrig människa!! uscg!

vem gör nåt sånt?

men fy fan vilken vidrig människa.. :mad:

*muttrar en harang som är för ful att skriva*
Idioter!

Fy fasiken vilken idiot. Men är det inte farligt för alla djur att äta. Tänker på alla katter, fåglar osv...som gärna äter bröd??

Jag skulle tippa på att det är ganska så stränga straff för såna saker....anmäl eller säg till människan att ni har ögonen på personen och kommer att anmäla

Visste jag vem det var så skulle jag absolut polisanmäla. Jag är inte heller drabbad (ännu :( ) så det är svårt att veta vad man kan göra annat än att akta sin hund. Jag har fått höra från fler håll att det inte bara är bröd utan även prinskorv, så det känns ganska riktat mot hundar...

Gejsa: Naturligtvis är det farligt för alla djur, dessutom kanske en liten unge skulle stoppa i sig en prinskorv också. Burr!

Vilken dåre!! Hoppas verkligen att ni kommer på vem det är så att ni kan anmäla personen ifråga.
Iofs kan man väl anmäla själva grejen ändå, även om man inte vet vem det är?

Läste att din briardtjej är hungrig av sig, kan nämna att våran briardtik var nog den hungrigaste hund jag någonsin träffat. Borde kanske skrivas in i rasbeskrivningen? ;)

Någon av mina grannar brukar också lägga ut mackor och annan mat utanför huset och dom gillar inte att jag har hund och dom tycker inte vi borde få beträda gräsmattan ens en gång så jag har chilla kopplad om det så är mitt i natten för vem vet vad hon får i sig här ute. Tänkte ringa till hyresvärden och säga att jag sett råttor (en liten vit lögn :angel: ) och att dom nog måste kommit för att folk slänger ut mat. :devil:

Du kan vara lugn för detta är en skröna som cirkulerar i Luleå varje vår. Ibland är det Porsön, ibland Tuna etc. Alltid någon som hört om någon som hört om någon som drabbats men ringer man till veterinärerna känner dom inte till ett enda fall :smirk:

Tack goa du! Lugnande ord. Jag såg framför mig hur jag skulle få gå med koppel i all evighet. Jag skall pressa grannarna lite för att höra varifrån dom egentligen fått det.

Nej fy vilken människa hoppas att mina grannar inte börjar med detta också för då klyver jag deras skallar med en yxa :mad:

martha skrev:
Jag skulle tippa på att det är ganska så stränga straff för såna saker....anmäl eller säg till människan att ni har ögonen på personen och kommer att anmäla

Tyvärr är det ju så extremt löjliga straff för såna dåd.
Visst, detta kan ju även drabba människor och straffas säkert därför mycket hårdare... men det är helt absurt låga straff för dåd mot djur.

Förstår inte hur folk kan vara så hjärtlösa :( Man blir såååå förbannad när man hör om sådana saker :mad: det är så fruktansvärt!

Men allååååå, läs hela tråden tack. Detta är en MYT! :smirk: :bump:

Det är iaf en en hund i Norrbotten som råkat ut för det :( Det var inte Luleå och det är rätt så många år sedan. Då var det råttgift i bröd som låg i parken. Hunden klarade sig med K-vit utan några men.

Efter det tycker jag inte alls att det är trevligt när mina hundar glufsar i sig allt bröd de hittar. Det är ingen skröna för det är min kompis hund. Usch.

Låter förskräckligt, men det var ju EN gång för flera år sedan och det kan ju även ha varit en olyckshändelse (brödet kanske var ämnat för råttor men hade hamnat i parken med en fågel etc). Hundar har fått i sig råttgift förr av misstag. Har ju ingenting med detta rykte i Luleå att göra som uppstår VARJE vår! Massa hundar som drabbats men ingen veterinär som vet nåt och ingen hundägare som kan säga säkert vilka hundar det gäller (kompis-kompis-kompis-bekants-kusins hund) :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka