hur kan man njuta av solen med sin bebis?

Vilsa

Trådstartare
Bebisar får väl inte vistas i sol om de är under 12 månader? Om jag uppfattat rådet rätt så är det ganska stränga riktlinjer för så små bebisar. Min 4 månaders tjej gillar inte att ligga i vagnen under sufletten, hon vill gärna vara i famnen och vara med där allt händer ;) Men det kan hon ju inte om det är sol ute! eller kan man ha dem utomhus om de har heltäckande kläder och solhatt? Hur gör ni? man vill ju vara ute och njuta av solen! :)

Sv: hur kan man njuta av solen med sin bebis?

Luftiga heltäckande kläder och en ordentlig solhatt kommer vi köra på för Maja som är 7 månader. Problemet är bara att få henne att behålla solhatten på. Hon kommer nog snart att krypa och att försöka hålla henne i skuggan då blir nog omöjligt. Sen kan man ju försöka att undvika att vara ute just när solen är som starkast mitt på dagen

Träd? Parasoll? När A var fyra månader låg han i skuggan på verandan i ett babygym i blöja (det var värmerekord, då och då sänkte vi honom i en balja vatten) eller kortärmad kortbent bodysuit. Vagnen kan väl bli ganska varm på sommaren?

Fast A var inte så rörlig förra sommaren, skulle nog också satsa på luftiga heltäckande kläder och solhatt om han krypit sin väg, har sett sådana som är lite längre i nacken som kanske annars blir oskyddad.

Å andra sidan erkänner jag att jag inte är perfekt när det gäller solskydd, han var lätt guldfärgad i augusti... (trots att ingen direkt sol fallit på annat än enstaka händer kort tid)

Det finns också fina soltält till bebisar, i ngt slags tyg som släpper igenom ljus men inga farligheter på ngt vänster. Vi provade bekantas men bebisarna blev bara ångkokta i dem. (eller, det blev de ju såklart inte, det märktes direkt att det var en dålig idé i den värmen, vi använde det inte en minut ens.)

Senast ändrad:

Ett litet parasol som man kan flytta med är också smidigt om man har en bebis som helst är där man själv är. Igår satt jag med Maja i knät och rensade ogräs i rabatten. Skönt då att ha ett parasol att ta med.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn (är från en annan tråd i cyberrymden som pågår just nu) Som rubriken säger; Vi har troligen blivit anmälda till Soc för att vi...
2
Svar
27
· Visningar
2 854
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: esprit
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 042
Senast: alice
·
Övr. Barn Jag har en dotter som är 1 ½ månad nu. Hon sover för det mesta väldigt bra i barnvagnen när vi är ute på promenad. Men hon vaknar nästan...
Svar
19
· Visningar
3 133
Senast: Minta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka