Hur kan jag rida bättre?

matildamilton

Trådstartare
Jag rider ponnygalopplektioner inne på Jägersro och har gjort det i 1.5 år nu:)
Jag är 14 år och väger 45 kg och min favorithäst är en Arab som oftast sticker med mig ute på banan. Vad funkar bäst, korta läder eller lite längre? Hur kan jag göra för att kunna sakta ner honom när han sticker?

Och en fråga till. Hur kan jag göra om jag vill tävla ponnygalopp, jag har ingen egen häst eller medryttarhäst, foderhäst är uteslutet. Den enda ponnyn som går att tävla är för stark för mig. Någon som vet någon som har en ponny jag kan tävla?:)

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 942
Senast: Mabuse
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 224
Senast: Emma2000
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·
Gnägg Jag har hängt lite mer på Buke nu senaste veckorna då jag har en hel del fritid här i Australien men de senaste 3 åren har varit lite...
2
Svar
29
· Visningar
4 226
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar