K
KateB
I veckan så hittade jag mitt sto i boxen med två livlösa hingst föl, identiska, såå fina
Hon var beräknat till 15 maj, ultraljudad två gånger och vi såg inte två ägg.. Det vidriga i det hela är att exakt samma sak hände mig förra året med en annat sto, dock samma hingst, också ultraljudad 2 gånger. Kan tillägga att ingen av dessa ston har haft tvilling ägg tidigare.. Vad vi kan se så var dom som kom förra året två identiska föl (ston) och samma i år fast hingstföl. Detta är så jobbigt, vet ej vad jag ska göra?
Jag har veterinären här varje dag då vi ej har fått ut efterbörden ordentligt, stoet mår inte bra. Det är ett rent h...ete. Fick göra samma sak med det andra stoet förra året, det gick väl med henne.
Är det någon annan som varit med om ngt liknande? Är detta vanligt? Att man får två stycken tvillingfödslar efter varandra på olika ston? Kan ärligt erkänna att jag är lite skeptisk mot hingsten, och jag kommer aldrig använda honom igen.. Är enäggstvillingar vanliga?? Tusen frågor...
Jag har veterinären här varje dag då vi ej har fått ut efterbörden ordentligt, stoet mår inte bra. Det är ett rent h...ete. Fick göra samma sak med det andra stoet förra året, det gick väl med henne.
Är det någon annan som varit med om ngt liknande? Är detta vanligt? Att man får två stycken tvillingfödslar efter varandra på olika ston? Kan ärligt erkänna att jag är lite skeptisk mot hingsten, och jag kommer aldrig använda honom igen.. Är enäggstvillingar vanliga?? Tusen frågor...