Hur känns det??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur känns det??

Låter ganska mycket som min förlossning. Visst värkte det i ryggen och magen när värkarna satte igång men jag led absolut inte av det. När jag kom in till BB låg jag i badet ett tag, det var jätteskönt, somnade i vattnet mellan värkarna, det enda som var lite jobbigt vara att jag blir så lätt illamående så kombin av det varma vattnet och värkarna fick mig att vilja spy vilket jag oxå gjorde (på pojkvännens skor) när jag klev upp ur vattnet. Det var ett litet ögonblick där som jag fick panik och började ångra mig men det gick över på en minut, för vad ska man göra...? Skita i det och åka hem?:smirk:
Började fundera på epidural men det var ändå för sent och när väl krystvärkarna satte igång så var allt så öppet att smärtan inte längre var särkillt jobbig. Det brännde lite i underlivet men jag blundade hela tiden och andades lustgas och bara lät det hända. Ja inte hände det av sig själv precis... fick ju ta i som en gris för att få ut henne för hon stannade ganska länge med huvudet i öppningen. Men det var mer skitjobbigt än smärtsamt. Kroppen jobbar ju väldigt mycket själv men man får verkligen hjälpa till, gäller bara att försöka vila mellan värkarna så gott det går.
Däremot ville jag helst sparka till sköterskan som skulle sy ihop mig efter, för då var jag gräsligt trött på alltihop och ville bara vila.
 
Sv: Hur känns det??

Precis så var det för mig med 2:an som för de 2 sista svaren här. Men med ettan tog de vattnet och då blev allt så himla intensivt så utan epiduralen hade jag tuppat av kändes det som. Värkarna som kom då kom nämligen med 30 s imellan höll i sig 2 min och med 2 toppar direkt efter varann! Man hann ju inte vila efter smärtans högsta topp innan nästa kom och av lustgasen blev jag illamående eftersom jag aldrig kunde släppa den knappt! Visst med sprutan kändes det mindre att krysta och när de klämde på magen, sydde mm mmm. Allt detta KÄNDES med 2:an men ändå skulle jag heller föda i 11 timmar med fina värkar som sist än 2 timmar superintensivt:smirk:
 
Sv: Hur känns det??

ulda skrev:
Värsta träningspasset - jag kan tänka mig att det är lättare om man är vältränad (men vem är det i slutet av graviditeten).
Jag!! :bump:

Ha ha, sorry, kunde inte låta bli. Något måste man ju få skryta med ;) Jag fick högsta möjliga poäng på konditionstestet (cykeltest) som vi gjorde på jobbet när jag var i vecka 39 :banana: och jag kände mig verkligen i jättefin form. Men jag hade jobbat för det också. Och hade jag inte varit så vältränad så hade jag nog inte orkat få ut sonen på egen hand, för för jag var verligen helt färdig på slutet (krystade i två timmar...)
 
Sv: Hur känns det??

Det är faktiskt taskmörtigt att skriva så här!
Tänk på oss höggravida soffliggare med foglossning och andra krämpor!

(borde nog inte öppnat den här tråden... ;))
 
Sv: Hur känns det??

Ja, jag tänker på er. Jag är jättetacksam att jag slapp sånt så att jag kunde hålla igång och träna och ha mig. Men man måste väl få säga att man kan må jättebra också!

Kram, rätt som det är är du inte gravid längre :)
 
Sv: Hur känns det??

Rätt och slätt... tänk dig att bajsa ut en vattenmelon ! Men det är verkligen värt det ! Jag har två meloner:love:
 
Sv: Hur känns det??

För min del så tyckte jag att värkarna visst gjorde ont, började helt utan smärtlindring men tog till lustgas när det gått ett tag.
Sen fick jag ENORMT ont i ryggen vid varje värk och det hjälpte inte lustgasen emot och nån annan smärtlindring tänkte jag aldrig på. Men det var bara att låta kroppen sköta sig själv och skrika ut smärtan, stackars de runt om för jag skrek högt :D

När hon väl passerat bäckenet och skulle krystas ut så var det en baggis.

Efteråt så var allt bra och jag kände aldrig nån rädsla för att vara med om det igen, trots att det gjorde så ont några timmar. Det var en smärta som jag trots allt visste inte var farlig och den skulle gå över. Det är så kort tid som förlossningen varar och sen har man ett barn i hela livet :love:

Jag tycker det är värre med bebistiden efteråt, utan sömn och bara vara ständig mattillgång, det var inte så kul.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 890
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: orkide
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 853
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp