Hur högt har ni hoppat?

Sv: Hur högt har ni hoppat?

1 meter enstaka hinder:

finthopp1april.jpg

"Bana" på 5 hinder, ca 85-90 cm.
Tävling 60 cm.

Jag blev lurad att hoppa 120 med min D-ponny, jag trodde det var 90 :D Har hoppat en 110-bana med honom också, jag blundade och höll i mej och han skötte hoppningen. Nuförtiden håller vi oss runt 70-80 cm, när jag är gammal och feg :o:angel:

Jag har tagit enstaka språng på 125 cm på min gamla d-ponny på den tiden det begav sig, och vi tog oss även runt banor på 110 cm och tävling enbart 100 cm. Trots att jag är den fegaste ryttare jag vet när det kommer till hoppning...

Nu för tiden vågar jag knappt hoppa 70 cm på stora hästar :angel:

kl*

Tränat på kanske 110 hinder på min förra häst.
Tävlat 110-115 på en tävling mellan vår och en till skola.
Tävlat som högst på en riktig tävling endast 90.
Hoppat enstaka hinder som låg på 125-130 (jag höll ärligt på att skita ner mig :o )
Terräng kanske 80cm (sprången var mer som det vore 130, ruskigt kul dock :P)

Hoppar kanske runt 90, där känner jag mig bekväm, är ruskigt feg och hopprädd efter en rejäl avramling för några år sedan, men vill upp och tävla runt 130 kanske så småningom på rätt häst :)

Har av misstag även hoppat i princip stillastående över ett hinder stöd (språnget blev säkert 190, var låååångt över sargen). Kan tillägga att detta var på min förra häst, bjöd fint och låg i jämn rytmisk galopp mot ett litet räcke på kanske 60cm då hästen slänger sig till höger slår på en tvärnit och sen häver sig över hinderstödet :cool: Då var jag inte så kaxig, jisses vad skakig jag var. Var helt säker på att nu dör vi, men över kom vi!

Hoppat enstaka hinder på 1,45 med min D-ponny och tävlar 1,30 (Msv A) med henne :) Hoppat kortare banor på 1,35 också :D

Har bara bild från tävling..
_dsc0177_144107924.jpg

Jag har hoppat 120 banor på träning med nuvarande häst, enstaka hinder kan ha vart högre.(inget som jag vill veta :p )

Har tyvärr inga bilder på det men har på 95 från träning samt 90 tävling, då jag inte hoppat högre på grund av att jag hoppar med skräckblandad förtjusning..

Träning ca 95cm
5825309.jpg

Tävling 90cm (vår första lokala tillsammans även hästens första, observera min sammanbitna min, haha)
5806513.jpg

Enstaka hinder på 145, med lillhästen på mitt gamla arbete i England, annars mest kring 100-110 på "gamla goda tiden". Numera är det 90 cm om jag har tur (hoppar inte lika mkt längre och ridskolekusarna tar dom det lite lugnt med).

Tränar min 6 åring på 0.90-1.00 dock hoppat enstaka hinder på1.25 med henne för tränare!!!
Hoppat Pay & Jump 90cm med henne.

Med andra hästar har jag hoppat enstaka hinder på 1.30, Tävlat upp till 1.10, skulle debuterat 1.20 men tyvärr gick hästen bort...

A-ponny: Enkelhinder 80 cm, bana 70 cm.
B-ponny: Enkelhinder 100 cm, bana 80 cm.
C-ponny: Enkelhinder 115 cm, bana 105 cm.
D-ponny: Enkelhinder 130 cm, bana 125 cm.
Häst: Enkelhinder 140 cm, bana 130 cm.

Är egentligen ganska höjdrädd, men på rätt häst så... ;)

kl*

Har hoppat en bana på 1,50 med min D-ponny :) Tävlade Msv A (130) med den.
Har hoppat något enstaka hinder 1,50 med storhästen, bana 140 :)

har hoppat ett räcke på ca 130cm
tränat 120 banor
och tävlar upp till 110cm
med min Lipizzanervalack:)

Med min förra häst;
Tävling: 110
Träning: enstaka hinder på 120-130 i vår ungdom, men inte se sista åren.

Jag har alltid väldig respekt för höga hinder, trots att jag är uppvuxen i ett tävlingsstall. Å andra sidan har jag alltid haft en häst som gått sönder vid överbelastning, vilket har gjort att höga hinder inte liksom fanns med på vår karta.

När jag var 16 år red jag en underbar Turban Rose-avkomma på en stor anläggning (ledtråd: nere i Laholm där Arn är uppväxt :angel: ) där tränaren höjde och höjde tills jag blev blek och sa att "Jag har aldrig hoppat 140 förut..."
"Då är det på tiden!" sa han.

Jag red banan, 9 hinder på 140 - och överlevde. När jag var färdig hoppade jag av, det svartnade för ögonen och jag började gråta, jobbigt var det för mig och min självbevarelsedrift. :cool:

Om jag ska hopptävla igen vill jag gärna utmana mig själv och rida 120.

Med diverse hästar:

160 enstaka hinder
120 bana

Med nuvarande pålle:

140 enstaka hinder
110 bana, möjligtvis uppemot 120 någon gång.
Tävling 110
Fasta hinder är väl häckarna då, de är väl runt 130 vid riset.

Liknande trådar

Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Snubbelfot
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat