Hur högt har ni hoppat?

K

krk

ok, jag har hoppat 95 cm som högst. Det vore intressant om ni också skrev det :D svara om ni vill, en bild vore skoj:laugh:

Sv: Hur högt har ni hoppat?

130 fasta hinder på Irland (trodde jag skulle DÖÖ)

Sedan bana på 140 på en riktigt grym häst, DET var häftigt!

Har tyvärr inga bilder ;)

Runt 90-100 cm :) jag är lite hopprädd och trodde att jag skulle dö, tur att hästen var så snäll att den hoppade även fast jag satt och blundade. Jag dog inte iaf x)

90 cm, möjligen något högre, på den tiden när jag var något mindre feg än i dag. ;)

kl

Jag är inte peciellt duktig, och de hinder jag hoppat som högst har varit enstaka hinder, utom steeplehäckarna såklart. :)

Om man hoppar högt eller inte är ju väldigt personligt, för vissa är 140 inte alls högt, och för andra är 90 jättehögt! Tycker alla är modiga som vågar trottsa sina rädslor och hoppa :)

140cm steeplehäckar
135cm enstaka banhoppningshinder
120cm bana på träning
110cm bana på tävling
110cm (i bakkant ca 1m i framkant) enstaka terränghinder på linje

imgp0111_117386640.jpg

Jag är ganska grön inom hoppningen
Har hoppat som högst enstaka språng på 130.
Hästen utbildad, jag bara hängde med :P

Som högst har jag hoppat 150cm på bana, med min dåvarande häst som var blind på ena ögat av okänd anledning, det var mäktigt!
Men jag har bara tävlat upp till LB+5 (115cm) :)

1,40 pga missförstånd :angel:
Hinderhäckar ska man hoppa igenom inte över :devil:

Sen har vi råkat hoppa 1,20-1,30 på studs, istället för att runda en gran (som de andra gjorde) efter ett hopp över ett dike, så valde min märr att hoppa studs :D

Annars i normalfallet, på tävling, så har vi hoppat 90 :)

Med min gamla häst hoppade jag enstaka hinder som låg nånstans 155-160 på träning. Men det var läskigt. Iaf första gångerna. Han var så snäll så om jag blev feg var det bara ta mantag så grejade han det själv. :love:
Red mest fälttävlan med honom sista 2 åren och då är ju inte hindren lika höga som tur är. :p
Tävlat hoppning har jag gjort upp till 125 på storhäst och 110 (Msv b) på C-ponny. :)

Det högsta är nog 85 cm enstaka hinder, 70 cm bana. Jag är en aning feg ibland...

120 (hur fan vågade jag det). Dock visst jag inte om det förrän efteråt! Nu håller jag mig helst till sådana där pinnar på marken :D

Enstaka hinder 120, hel bana 90 cm.

Min häst och jag har olika uppfattningar om vad som är högt.

30958648.jpg

Och av den anledningen har jag bara hoppat 1.10 med henne.

Med ponnyerna jag tävlade så hoppade jag bana på 1.15. Min tävlingshäst på ridskolan bana 1.20

115 cm på tävling

39474_455645990947_789510947_6174174_6077152_n.jpg

120 på träning
6690_127857200947_789510947_3031147_3748552_n.jpg

Min häst blir 8 år i år och jag har utbildat henne själv så vi har inte hunnit upp så högt i klasserna :)

På ponny enstaka på 1,25, bana på 1,20

Med storhäst nått språng på 1.30 bana på 1,20

Hoppat mindre bana på 140, enstaka på 145 på en häst jag red ett tag förut.
zfu10tmp.jpg

Annars tävlar jag 120 på häst.
tvlKHSK135.jpg

Hoppat 125 på C-ponny.
hoppninglinus020.jpg

vet om det väldigt kassa sitsen

Vilken kul bild.

Övre slanan på staketet ser ut att vara en del av hindret... det verkar din häst också tycka. ;)

Bana 110-120 cm

Och lite hopp då och då på 125-130 cm.

Har gjort ett hopp på ~155 cm då en häst jag provred kom helgalet mot ett hinder och, istället för att vägra, hoppade över hinderstödet istället :p (som var ca 145-150 högt).

Finns film någonstans, men vet inte vem det är som har den :p

Liknande trådar

Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Snubbelfot
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka