Hur hög är nivån?

Springsteen

Trådstartare
På regional LB/LA på stor häst? Är det som på ponnytävlingar, eller är nivån högre eller lägre?

Sv: Hur hög är nivån?

Nu har jag mest tittat på Msv på stor häst de senaste åren, men det är ungefär likadant på stor häst som på ponny. De som är bra är bra, det finns ett mellanskikt och de som nästan alltid är i botten;). Det har varit så i LA också...

Det kan variera så otroligt mycket. Håller helt med b_a_l, det finns de som är riktigt bra och de som är ngt sämre och de som rentutav inte borde sätta sin fot på en dressyrbana öht.
Kan iofs bara tala för hur det är i sthlm med omnejd, men med en häst som är på tygeln och bara gör rätt sak på rätt plats kommer man långt både i LB och LA

Tack för svar båda två :bow:
Vore kul om ekipage som tävlar LB/LA ville lägga in filmer, så att man har lite koll på om man vågar sig ut i vår :p

Vi hör ju inte riktigt till samma landsände, men jag svarar ändå i egenskap av ponnyryttare bland stora hästar :laugh:

Själv upplever jag det inte som någon som helst skillnad i bedömningen, resultatmässigt ligger vi på samma procentsatser som när vi tävlade bland ponnyer. Ingen nerdömning bara för att det är en ponny mao, tycker mest bara att sånt är tråkiga bortförklaringar...
Nivån och kvalitén på ekipagen tycker jag är väldigt bred som sagt. Allt i från hästar som skenar runt i stjärnkikarformat till proffsberidare med superlovande unghästar. Men gör man bara det man ska och har sin häst lite välriden så kommer man långt.

Du får ut och prova helt enkelt! :laugh:

Tack för svar!

Visste inte ens att folk tror att de blir neddömda pga att de har ponny ;) Men sådant finns väll alltid?
Min häst är prickig/fläckig/liten osv.

Jag tänkte mer på vilken nivå vi ska åka ut på i vår :) Förhoppningsvis så gör hon alla rörelser, för msvb, befäst till våren (Bytena som är kvar att lära in ordentligt)

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Åländska mästerskapen i dressyr avgjordes på travbanan i helgen och vinnare i stora ÅM där deltagarna red programmet LA:3 blev Moa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka