Hur hittar man en dagmatte ?

Mynta2

Trådstartare
Min dagmatte har meddelat att hon inte ids vara dagmatte längre, så nu måste jag hitta andra möjligheter. Men hur ? Hunddagis är ju helt uteslutet då alla öpnnar kl 07,00 eller 08,00 och jag måste ha hunden från 06,00. Vågar man annonsera ? Hur vet man vad det är för typ som ska vakta hunden då ? En annons kan ju låta fin och bra, men en totalt okänd människa som ska vakta hunden får mig att tveka rejält. Ok, det finns säkert bra människor med, men hur ska man kunna vara 100% säker. :crazy:

Hur har ni löst det med hundvakt då det ej finns släkt eller arbetslösa/deltidsarbetande/sjukskrivna vänner att tillgå ?

Göteborg förövrigt verkar ju ha hemskt lite hunddagis också för den delen, i en sån här stor stad trodde man ju att utbudet skulle vara lite större än vad det är.

Sv: Hur hittar man en dagmatte ?

Det är så svårt med hundvakt/dagmatte.

Jag får köpa mig en hund (jippie) men problemet är att hon som isånafall skulle kunnat ha hunden på dagarna mot en liten kostnad i månaden precis har fått en till hund (hennes barn har köpt hund).

Och jag har inte vågat fråga ifall hon kan tänka sig att ha tre hundar hemma om dagarna. Det känns lite vågat! Så istället för att kunna köpa mig en hund till sommaren så får jag vänta tills jag går ur skolan. Så jag hoppas att allt löser sig för dig.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 817
Hundavel & Ras Nej tänker ni! Inte en till rasvalstråd. Jo säger jag, snälla läs:D Jag börjar eller snarare börjar ännu mer längta efter en egen...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 660
Senast: mathilhill
·
Övr. Hund Först, the basics: vi bor i villa med väl inhägnad trädgård, vi är hundvana och villiga att dedikera mycket tid åt träning etc, vi har...
Svar
16
· Visningar
1 447
Senast: Knudor
·
Övr. Hund Jag står lite i valet och kvalet nu. Antagligen kommer jag att jobba nästa läsår och då helttid inom skolan. Inte en chans att ha med...
Svar
7
· Visningar
2 848
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama