Hur hittar man begagnad sadel?

K

kinkie

Hade ut sadelprovaren igår och vet du exakt vilken sadel jag vill ha :love: Hon tyckte dock att jag skulle köpa den begagnad så nu är det bara att leta. Men vart letar man någonstans? Och vågar man verkligen köpa över internet? :crazy: Det är ju inte alls säkert att en begagnad sadel ligger lika bra som en ny och att lägga ut 10 000 kr på en sadel som kanske passar känns lite riskfyllt. Och man vet ju inte heller vilket skick sadeln är i!

Så alla ni som köpt begagnade sadlar. Vart har ni hittat dom och hur gjorde ni för att vara säkra på att det vet ett bra köp ni gjorde? :)
 
Sv: Hur hittar man begagnad sadel?

Jag kollar oftast på blocket och hastnet.se. Jag betalar aldrig en så dyr sak som en sadel innan jag fått hem den, dvs med postförskott. Visst kan man luras via postförskott också, men risken är ju betydligt mindre att bli lurad utav det än att bli lurad när man betalar i förväg.

Be om att få bilder i alla möjliga vinklar osv. så vet du att iaf sadeln existerar och att det inte bara är en bild snodd från någon annan för att luras.
 
Sv: Hur hittar man begagnad sadel?

Jag köpte min Amerigo på engelska eBay, köpte även en Jaguar på amerikanska eBay förut. Har även köpt flera sadlar via internet här i Sverige. Allt har gått bra.
 
Sv: Hur hittar man begagnad sadel?

Jag har köpt och sålt sadlar på Hästnet. Ibland har vi möts upp och gjort affären.
Ska den skickas använder jag Payson garanti. Då får inte säljaren pengarna förrän jag godkänt sadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 112
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: Thera
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
623
Senast: Angel
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 990
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp