Hur hitta tränare?

MissFideli

Trådstartare
Har funderat lite och skulle behöva lite hjälp med ridningen. Problemet är väl att det är svårt att hitta tränare som kan åka ut för bara nån häst, dom flesta verkar vilja ha ett gäng att träna. Så jag har funderat lite på att försöka hitta nån som är duktig men inte har träningar, eller egentligen behövs ju ingen utbildning heller.
Frågan är hur man hittar dessa ryttare? Känns lite läskigt att annonsera och få svar av nån man inte vet nått om... Men man kan väl inte direkt kuska runt på lektioner och springa fram och fråga om dom vill träna en lite då och då?

Tips på hur man gör?

Sv: Hur hitta tränare?

Vill du ha en "bokstavstränare" så finns de listade på förbundets hemisda så att du kan söka i exempelvis Västmanlands distrikt.

Kolla runt i bekanskapskretsen om någon vet någon som de kan rekommendera.

En ridskola kan ju vara ett tips, där rör sig ju en massa hästfolk och det finns säkert någon som kan tipsa dig om tränarhjälp. Lycka till!

Fast jag vill nog helst inte ha en sån, eftersom dom är svårare att hitta tider med och ofta kräver flera hästar för att åka ut. Och jag har inte drag på bilen, så jag kan inte åka med pålle.

Kolla bekanntskapskretsen, kanske det är någon som rider för en tränare som kan tänka sig att åka ut. Och kanske det är någon som kan tänka sig att åka till dig för att träna?

Jag annonserade faktiskt, och fick bara ett svar. Testade henne, och hon är helt fantastisk. Så det behöver inte vara en nackdel att annonsera, man märker rätt snabbt hur personen i fråga passar en själv och ens häst. Man är ju inte bunden till något, utan man väljer ju alltid själv.
Jag tränar också för kompisar som är duktigare än mig, som sedan rekomenderat sina tränare. Så bekantskapskretsen som många säger, kan vara en god idé. Lycka till med tränandet!

*kl*

annonsera själv eller titta igenom annonserna här på buke med jämna mellanrum.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025