Hur har ni lärt er bygga hemsidor?

break_a_leg

Trådstartare
Är ni självlärda, har ni en sådan utbildning eller har ni gått en kvällskurs?

Jag vill också göra en... :crazy:
 
Jag är helt självlärd. Det finns massor av bra beskrivningar på internet och sen är det bara att trixa så man får ihop det till nåt man gillar.
 
Har läst 5 poäng datalogi vid ingenjörshögskolan i Jönköping, där ingick lite hemsidebygge.
 
Jag är helt självlärd. Oerhört nyttigt att läsa hur andra har kodat och sen prova själv. Rätt som det är så förstår man logiken i det hela :idea:
 
Tippan lärde mig grunderna, sen är jag i stort sett självlärd.

Har läst en 100 poängs kurs i webdesign i skolan, men lärde mig ingenting nytt
 
Jag får väl ta mig i kragen och börja läsa lite...Har faktiskt programmerat lite en gång i tiden, så det kanske inte är en helt omöjlig sak att få ihop en hemsida så småningom.

Tack för era svar!!
 
Selvlært, men har i ettertid tatt et 10 studiepoengskurs (vet ikke hva dette tilsvarer i Sverige, men 30 studiepoeng er normert til et semester i Norge) i høst fordi lånekassa krevde at jeg tok noe kurs for å få studielån. Så siden jeg kunne det meste fra før ble dette veldig enkelt.. Trengte et kurs med lite arbeid :D
 
Gjorde min första hemsida för 8 år sedan och har bara lärt mig själv i början, genom böcker, tidningar och internet.
Nu har jag läst en 5p kurs där det ingick Frontpage (wow! :smirk:) och håller på med en 10p i medieteknologi där vi jobbar mkt med html, wml, java scipt, css mm...
 
Självlärd. Lånade en bok på bibblan om Frontpage, som jag använde för att bygga min första hemsida. Numera använder hjag dreamweaver.
Sen har jag lärt en massa från internet också, inte minst från alla hjälpsamma här på buke! :)
 
Bygde min första hemsida -98 för att impa på någon ;) sen dess har det bara flytit på. Är helt självlärd men det har blivit så att jag tagit en del kurser i webbdesign/illustration etc men på dom kurserna har man alltid kunnat mer än läraren.. sorgligt :(
 
Jag är också självlärd. Det är nog det lättaste, och roligaste, sättet att lära sig bygga hemsidor. :) Finns massor av tips och guider på internet att använda sig av!

/Erica
 
Jag är självlärd. Har sneglat lite på olika HTML-guider på nätet, men främst lärt mig genom att prova mig fram.

Jag kodar för övrigt HTML för hand i anteckningar, men använde FrontPage när jag var nybörjare på det här med hemsidor.
 
Självlärd, som Orfeus sagt redan:

Oerhört nyttigt att läsa hur andra har kodat och sen prova själv. Rätt som det är så förstår man logiken i det hela :idea:

Jag satt mkt och pysslade med koder för att se hur det fungerade tillsammans å så.. vilket jag fortfarande gör ibland när jag inte riktigt vet vad saker är. Har dock annvänt mig av lite hjälpsidor på internet på senaste tiden då jag försökt mig på mera java-scripter och en slags kodning som jag iten ens kom ihåg vad det heter.. *pinsamt*
 
Jag kodar för övrigt HTML för hand i anteckningar, men använde FrontPage när jag var nybörjare på det här med hemsidor.

Jag börjat med att be om ursäkt för att jag tjafsar men jag är så trött på människor som alltid poängterar att dom minsann kodar för hand i anteckningar. Det bevisar ingenting, snarare att du fortfarande är nybörjare. När du kommit en bit påväg och är ännu mer avancerad, inser du hur underbart det är med syntax highlightning och hur tidssparande det är om du har en deadline och måste koda klart en sida och bara behöva skriva två bokstäver och trycka enter så fyller programmet på resten av ordet. Det gör ju inte att du kan mindre, bara att det är tidssparande.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
940
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
285
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp