Sv: Hur hanterar man hästmänniskor?
Men bara för att hästen inte blir utdömd så betyder ju inte det att hästen är frisk och kan ridas, min häst är halt just nu och går ju inte att rida för då skulle hon ju gå sönder mer.
Men för den sakens skull så blir hon ju inte utdömd.
Jag tror att vet har sagt vila i det här fallet som ts beskriver och att ägaren vill ha hästen utdömd, kanske för att vet. bedömmer att hästen inte kan gå lika höga klasser som innan skadan.
Om de då inte vill ha henne konvalecent tillräckligt länge för att hon ska läka så vill de istället ha henne t-märkt så att de kan köpa en ny häst för pengarna från försäkringsbolaget.
Om det nu är så att veterinär gjort bedömningen att inte hästen skall bli utdömd så måste det ju vara för att veterinären anser att den är brukbar. Då är det inget fel att rida på den. Jag rider just nu igång en spatthäst som skall vara "bra" som nu en spatthäst kan bli. Jag gör mig inga illusioner att den kommer att klara det, gör den inte det så kan det kanske vara läge att döma ut den. Blir den utdömd, men kan anses leva som sällskapshäst och må bra av det, så kan den kanske bli triangelmärkt.
Fast när man rider igång får man givetvis följa vets instruktioner om HUR man rider igång. Så det kan hända att du har hört något om att man nu rider igång men inte riktigt tror på vets bedömning och därmed även tror att den skall bli halt igen, men gör det för att det är det vet anser är det rätta.
Maja, som vill tro gott om folk
Men bara för att hästen inte blir utdömd så betyder ju inte det att hästen är frisk och kan ridas, min häst är halt just nu och går ju inte att rida för då skulle hon ju gå sönder mer.
Men för den sakens skull så blir hon ju inte utdömd.
Jag tror att vet har sagt vila i det här fallet som ts beskriver och att ägaren vill ha hästen utdömd, kanske för att vet. bedömmer att hästen inte kan gå lika höga klasser som innan skadan.
Om de då inte vill ha henne konvalecent tillräckligt länge för att hon ska läka så vill de istället ha henne t-märkt så att de kan köpa en ny häst för pengarna från försäkringsbolaget.