Hur hade ni gjort

Hambo

Trådstartare
Nu börjar gräset i mina hagar ta slut.
Jag har börjat kvällsfodra med hö samt Groov med multivitamin.
Jag har möjlighet att ta mer mark för att göra ytterligare en hage med gräs som säkert räcker minst 1 månad till .
Men jag vet ju inte hur näringsmässigt Gräset är längre.......
Tänker speciellt på min Häst med dåliga blodvärden .
Höet dom får är förra årets skörd av Horsehage .
Ny hage eller inte ??? Jag får hjälp att gör den och det går snabbt !
Hästarna är lite för runda just nu kan jag ju tillägga

Hej från Hambo

Senast ändrad:
Sv: Hur hade ni gjort

Jag vet inte hur det fungerar med dåliga blodvärden, men jag hade helt klart gjort ny hage!Du kan ju alltid tillskottsfodra den/de som behöver! Mina har gått på magert bete i sommar men jag har ca 5 ha som dom ska få gå på i höst utan hö så länge som möjligt (med tillgång till mineraler och saltsten med selen) Dom är av kraftiga raser och blir lätt feta så det passar dom perfekt (och mig med;))

Hmmm...... jag tycker också det är rätt skönt så länge som dom kan sköta sitt eget ätande ! Tror dessutom dom gillar det .
Satsar på det då !!

Hej från Hambo

Klart jag hade gjort ny hage. Det är mer näringsämnen i gräset än vad det är i höet i alla fall.

Sen kan du ju alltid fodra extra med hö om det skulle behövas.

Liknande trådar

Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 078
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 074
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka