Hur hade ni gjort med valp som vägrar gå?

Sv: Hur hade ni gjort med valp som vägrar gå?

När jag köpte min första setter, 6 månader gammal så vägrade hon gå i koppel. Tänk er synen då jag bar Hedda, ca 20kg valp med långa ben, 3 kvarter i Enköping då jag skulle till brorsan efter att vi hämtat henne.:rofl::rofl::rofl:
Därför har jag tänkt på mina valpköpare och börjat träna valparna att gå i koppel från 4 veckors ålder. Då gäller det att ha tålamod och köra med mycket belöning och lockande. :laugh:
Innan leverans av mina valpar har jag tränat koppelträning, inkallning och bilåkande. Så mina valpköpare är jättenöjda med jobbet jag lagt ner. :bow:

Vad många svar! Kul!:laugh: Måste berätta att jag nyss träffade matte med valp på en butik i stan (valpen i korg) och dom var JÄTTEnöjda för nu gick hon minsann i koppel, ville fortfarande inte kissa eller bajsa i koppel, men dom var ändå jättenöjda - och jag var något lättad...! Phu!!

Min valp Sally ville inte gå i koppel förut men vi har tagit med våran vuxna hund Ludde och nu går hon rätt bra. Sen går vi ju själva med henne oxå för att hon ska lära sig att gå själv och om hon inte går så drar vi lätt i kopplet och tillslut går hon. Sen berömmer vi när hon går och så men det går bäst om man går bredvid henne eller att hon går först för då kan man hålla koll på henne oxå :) Om hon inte går ibland brukar jag pilla lite i snön och låtsas hitta något jäätteintressant, då kommer hon direkt och ska nosa runt men de funkar mest när vi är i skogen och hon är lös.

Senast ändrad av en moderator:

min brors border collie valp vägrade att gå i koppel och min bror var väldigt orolig och tyckte synd om valpen och hade ingen aning om vad han skulle göra..

tills jag kom.. :p Valpen hade varit hos honom i 3 dagar och vägrat ta 1 steg i koppel utan satt bara ner och ville bli buren ( Han va då 3 månader ) jag bara tog kopplet och gick, Hade lite drag hjälp från min 2 åriga tik men redan efter 3 min fattade han att det var roligt att få springa även med koppel :D

nu går han hur fint som helst så Ja jag går och ignorerar det.. det är vad jag skulle råda dom till eftersom valpen inte är rädd.

Oj läste att den gick men men :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka