Hur hade DU gjort?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 927
Sv: Hur hade DU gjort?

Det är ungefär så mitt sto fungerar, ja...
Och det är exakt så jag resonerat, hellre betala lite extra och hon BLIR dräktig än att fortsätta betala en attans massa pengar för ingenting. Jag har redan lagt över 20.000 :eek: på seminförsök och grejer utan att få något föl för pengarna. INNAN hon åkte till proffsveterinären, vill säja. Sen kostade det ju en del där, men att till sist få betala språngavgift/dräktighetsavgift var ju en LYCKA, för då visste jag ju att hon i alla fall kunde bli dräktig! Jag hade börjat tvivla och fundera på embryotransfer och sånt :crazy:. För det är ett sto med alldeles för bra egenskaper för att ge upp så lätt.... (Även om hennes Blup inte är så lysande - kan kanske bero på att en envis matte skulle visa själv :angel: och det blev inte så himla bra :p)
Du får gärna PMa mig om var i landet du finns, kanske har du närmare till "proffsveterinären" än jag har? ;)

I detta stoets fall skulle jag åka till KD. Hennes skicklighet överväger.

Fast KD är ju i Norrköping nu..Vill Ameo åka så långt??

Men jag skulle inte tveka alls. Att åka till den som fick henne dräktig.
Har för mig att just detta sto går under kategorin "krångel-fia"

AM

ameo åker gladeligen så långt... :D Det gjorde hon ju förra gången också... (gissa vilket som var mitt val :angel: )
Och alternativet, att åka direkt till hingstens station, är för övrigt ungefär lika långt bort, fast åt andra hållet... :smirk:

(var det inte för att slippa de långa resorna man började med semin? :rofl: )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka