Hur gör ni med instruktörer?

D

diny

Finns inga runt där jag bor och är det någon clinic i närheten (förutom med Moore som jag inte hade råd när han kom) är väldigt grundläggande. Vi har kommit en bra bit på väg och skulle vilja komma vidare. Hon litar fullt på mig (Kan rida med en ögonbindel på henne) dock så är hon väldigt ranghög så ibland tycker hon att hon ska försöka bestämma lite, Hon är väll ett sto :rofl:

Funderat över Parellis kit men känns att jag skulle behöva någon som tittar och instruerar mig. Har lycken med att ha 2 paddockar och en nybyggd corall där jag är installad men inte många runt som är intresserade av NH. De hade en grupp på ridskolan 6-7km bort men den verkar dött ut.

Hur gör ni med träning?

Sv: Hur gör ni med instruktörer?

Just nu tränar jag ju inte alls eftersom jag är gravid men annars så brukar jag både ta ut min istruktör till mig och ibland åka till henne för träning.

Har du inga andra som du kan gå ihop med och få till träningar så kanske det blir lite billigare

Sv: Hur gör ni med instruktörer?

Inga andra jag känner som är intresserade utan fler anser snarare att NH förstör hästar :smirk:

Vet inte om det är bara här men de flesta islandshästfolket jag träffat (svenskar) är väldigt konservativa till andra influenser.

Det finns dock ett ställe ca 10 mil bort som pysslar med western och NH men de har inga privatlektioner. De har ridskola och kurser ibland men hittils varit inriktning westernridning med lite NH träning. Men håller ögonen öppna

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 344
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har lite frågor till alla NH människor här inne. Jag har en häst som det har varit lite "problem" med. Bland annat så hade jag en...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: hag391
·
Hästmänniskan Okej, jag är i valet och kvalet vilket stall jag ska välja. För att göra det enkelt så har jag hittat två stall som jag kan tänka mig...
2
Svar
27
· Visningar
3 203
Senast: Deimion
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar