hur gör ni med förkyld häst

M

mysis

Märkte i onsdags att min häst nog är lite förkyld för hon hostade några gånger när jag red och var lite snorig efteråt. Så jag låter henne vila nu, möjlighen skritta någon dag bara. Jag har aldrig haft en förkyld häst förut. Hur brukar Ni göra med behandling, vila osv och hur lång tid brukar det ta innan hon blir frisk igen. Hon har inte feber. Igår vilade hon och hostade någon gång i stallet när jag var där. En annan häst i stallet har varit förkyld i någon vecka innan. Förra veckan i torsdags märkte jag redan att hon var lite rinnig i näsan, men jag tänkte inte mer på det eftersom jag inte märkte något annat på henne.Sen har hon varit ok tills då i förrgår.
 
Sv: hur gör ni med förkyld häst

Ingen som har haft en förkyld häst? Tips?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 383
Senast: bollen__
·
Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 992
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp