T
Tomaten
Jag står i ett stall där, hö,havre,korn,betfor och några hippo vitaminer(mineraler som täcker typ "allt". De har mycket mark som är spridda över stora ytor, så att plocka lite hö och skicka in på analys är ju som att kasta pengarna i sjön för så fort det kommer balar från ett annat ställe så kanske det skiljer i värdena.
Hur gör man när man ska beräkna foderstat i så fall?
han har ju liksom inga problem att hålla hullet, humöret eller orken uppe så jag är inte direkt orolig men jag tänker på att han börjar blir lite gammal och han är ju "sjuk" så en bra foderstas kanske man skulle knåpa ihop ändå?
Ska man bara gissa och ge lite av varje, räker det med bara havre,korn,betfor och vitaminer/mineraler eller ska man ge något mer om man inte är säker på höet eller ska jag bara fortätta så som jag gör?
ja, ge mig tips är ni snälla!
Hur gör man när man ska beräkna foderstat i så fall?
han har ju liksom inga problem att hålla hullet, humöret eller orken uppe så jag är inte direkt orolig men jag tänker på att han börjar blir lite gammal och han är ju "sjuk" så en bra foderstas kanske man skulle knåpa ihop ändå?
Ska man bara gissa och ge lite av varje, räker det med bara havre,korn,betfor och vitaminer/mineraler eller ska man ge något mer om man inte är säker på höet eller ska jag bara fortätta så som jag gör?
ja, ge mig tips är ni snälla!