Hur gör man med valpen när man ska ut med vuxen?

L

lollolisa

Hur gjorde ni som har två eller flera hundar när ni skulle ut på promenad med den vuxna hunden och valpen inte var ensamhetstränad?

Tack på förhand! :bow:

Sv: Hur gör man med valpen när man ska ut med vuxen?

Passade på och ensamhetstränade. Valpen sov alltid när jag skulle på ensam runda med den "gamla" jycken då jag varit ute och gerjat med den först.

Liten hund så hon fick hänga med eftersom hon kunde bli buren och sitta under jackan. Men mestadels ville hon gå själv så det var aldrig något problem. Bar nog bara korta bitar de första tre veckorna, sen har hon traskat med utan problem.

Passade på och ensamhetstränade. Valpen sov alltid när jag skulle på ensam runda med den "gamla" jycken då jag varit ute och gerjat med den först.

Håller med. Når valpen är så pass lite, så sover den massor och man liksom ensamhetsträningen "på köpet" om man börjar direkt.

Jag har gjort så med mina och har inte några som helst ensamhetsproblem med dom.
När valpen blivit lite större och är vaken lite mer, så har jag gett ett rejält märgben...färskt eller insmort med lite mjukost eller leverpastej och då förknippar valpen ensamheten med något trevligt....och efter en stunds gnagade så sover den sött igen :p

Tack för era svar!!

Jag tog med båda hundarna i bilen. Först gick vi en runda alla tre (även den stora hunden lös) Sen satt jag valpen i bilburen och gick en längre runda med den stora hunden. Så gjorde jag precis i början när valpis var jättepluttig och stora hunden hade massor av spring i benen... Sen när valpen blev äldre så gick jag och valpen en runda och den stora fick springa fritt och motionera. Ja hon gillade att springa runt runt kring oss :D

Jag tycker inte riktigt som några andra i tråden, man kan inte räkna med att valpen godtar att lämnas ensam så lång tid att man hinner motionera den äldre hunden.

Men jag är ute i minst 1 ½ timme ihållande promenad med min unghund och att lämna en 8 veckors valp direkt 1½ timme gör jag inte.

Falukorw hade annars en bra lösning om valpen är liten.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024