hur gör du? med halter och igångsättn.

P

pussi

Är det nån av er som brukar dra in magen och klämma åt jättemycket med knäna när ni ska stanna eran häst? jag gör det på min häst hon funkar jättebra på det jag tror att det har och göra med smärtan av mina knän. jag rider också bara me yttertygeln och släpper innertygeln helt.

en till fråga jag har en arab på sex år som har vilat i box i ett år nu p g a en hovbensfraktur nu har han typ blivit bra haltar bara ibland vissa dagar vid vissa tillfällen, nu ska jag börja sätta igång honom, ja tänkte göra det med intervallträningar för att få igång konditionen så fort som möjligt så jag kan träna i vår. det är också bra så jag ser om han håller.
musklerna kommer sist är det någon som har tips hur jag kan träna upp musklerna snabbt det bråttom!
jag ska vara med i div 3 i dressyr i vår har redan anmält mig.

Sv: hur gör du? med halter och igångsättn.

Ta tillbaka den anmälan, sälj hästen och sök vård.

Jag gör tvärt om spänner ut magen och stelnar till i sätet liksom och gör en lätt förhållning i tygeln.

Ska du verkligen börja rida hästen om den fortfarande haltar??????
När min häst hade hovbensfraktur stod den i boxvila 6 mån, sedan i liten utebox som växte för att så småningom bli till en hel hage. Kan inte säga exakt hur lång tid det tog. Men hur som helst var hästen inte alls halt när den började gå i utebox (i skritt alltså, jag provade inte i trav eftersom hon inte skulle trava)

Vi började kanske rida ett år efter skadans uppkomst men det var ju skritt i någon månad och sen vet jag inte och sedan betäckte vi henne så hon blev ju inte ordentligt riden egentligen förrän efter fölets glada dagar var över.

Så länge behöver man så klart inte vänta men jag undrar bara om det kan vara bra att rida om den haltar????

Tävla låter ju lite väl optimistiskt kanske, inte vet jag??

Låt snarare hästen söka vård :smirk: Herregud. Sjuka knäppa människa.

oj oj oj... :crazy: du ä ju sjuk..! skaffa hjälp..! :mad:

pussi skrev:
Är det nån av er som brukar dra in magen och klämma åt jättemycket med knäna när ni ska stanna eran häst? jag gör det på min häst hon funkar jättebra på det jag tror att det har och göra med smärtan av mina knän. jag rider också bara me yttertygeln och släpper innertygeln helt.

öö
släppa inre tygeln helt , Smärtan av dina knän?

en till fråga jag har en arab på sex år som har vilat i box i ett år nu p g a en hovbensfraktur nu har han typ blivit bra haltar bara ibland vissa dagar vid vissa tillfällen, nu ska jag börja sätta igång honom, ja tänkte göra det med intervallträningar för att få igång konditionen så fort som möjligt så jag kan träna i vår. det är också bra så jag ser om han håller.
musklerna kommer sist är det någon som har tips hur jag kan träna upp musklerna snabbt det bråttom!
jag ska vara med i div 3 i dressyr i vår har redan anmält mig.

du har problem!

Hoppas verkligen att du bara är oseriös i ren uttråkning eller så borde du syssla med nåt annat än hästar, kanske barbie?
Alla dina inlägg får man en uppfattning av att du är väldigt uttråkad eller nåt och då hittar på en massa skit och om du nu håller på med hästar så verkar du inte vidare seriös för då skriver man inte sånt här och då syftar jag inte på detta inlägg bara.. :o

joo precis..lixom , smärtan av mina knän?HAHA

Ina :devil:

Du ska absolut inte tävla hästen fattar du väl! Haltar den fortfarande så är det ju ett teckan på den behöver mer tid på sig att återhämta sig från skadan! Varför så bråttom med att starta upp honom igen, det kommer bara skada honom mer!!

Håller också med alla om här att du verkar mest skriva saker för att se hur folk reagerar, du borde absolut inte ha häst när du är så okunnig som du låter! Du verkar ju inte veta ett smack om hästar och hur man tar hand om dom!

Sälj hästen och satsa på nån annan sport!

Att det finns sånna människor som dig är ju bara att beklaga!
Och dina hästar skulle man ta ifrån dig om du på fullt allvar inte förstår att man inte ska börja tävla en häst som fortfarande haltar! Och det speöar ingen roll om det är i vår du ska tävla, ta det lite LUNGT!!!

men som sagt, tror mest att du är utråkad och söker uppmärksamhet genom att skriva sånna här trådar. patetiskt.

Senast ändrad av en moderator:

Öhm oseriöst!

En häst på ridskolan fick hovbensfraktur på hubertusjakten förra året.
Hon har börjat ridas igen nu, Ett helt år efteråt. Hon stod på boxvila 6 mån sen promenader 10 min om dan som sen utökades till längre och längre. Sen fick hon gå i sjukhage och slutligen vanlig hage.

Hon är verkligen Bizzar :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
833
Senast: Ramona
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 551
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 863
Senast: Linda_A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama