Hur gick det på greva?

S

Smilly

Ni som var där, hur gick det? Vem vann, vilka hästar gick bra och såg ni något imponerande?
Väntar otåligt på resultaten... :D

Vilka grenar vill du veta? Rick tog både guld och silevr i junior reiningen men Valle kom tvåå. Dock red han ju en tyskägd hingst så då fick han ingen medalj. Anneli vann trailcupen..... :confused: Kommer inte håg mer nu. Kan säg att det var varmt!!

Hej,jag undrar om någon filmade reiningen i Torsdagskväll och i så fall Joseys Catalyst som Rick red?
Jag hoppas på napp :)
Petra

Hej,
Anneli Madsen vann väl det mesta i Trail. Waldemar Wass tog hem nästan allt i reining, han vann Senior reining men fick lämna guldmedaljen till Rick som kom tvåa och trea eftersom waldemars häst inte var svenskägd. Fina hästar fanns det gott om, Anneli Madsen hade en ny treåring som hon visade i halter och Åsa Kümmerlings nya häst blev grand champion. Det fanns en hel del att bli imponerad av tyckte jag men kanske blev jag mest imponerad ändå av alla duktiga ungdomar, de red genomgående bra. Marie Karlssons nya hingst var jättefin och hon kom på fjärdeplats i junior reining vilket jag tycker är imponerande för att vara första tävlingen för hästen. Waldemar Wass kan man väl inte undgå att bli imponerad av. Han gjorde den ena toppritten efter den andra och placerade sig bra hela tiden. Per Larssons ritt i Working Cowhorse var också helt outstanding.

Va kul!
Tack för era svar. Är riktigt sugen på att åka till greva, får väl bli nästa gång...
/L

Hello,
In regards to the Swedish Nationals, I was placed first on Little Jacki Favor with Steve Heckamen and second with Patti Carter. Steve was the tie breaker Judge. This is why Little Jacki Favor recieved the gold medal. Walle placed first and second as well. This is the third time that Jac was in this position, the first two times it was him that recieved the silver. I also recieved the silver medal on Dun it with Charm who would have been Bronze exept that Walle´s horse was owned by a German. The reining classes were outstanding, and many riders from our national program did very well, including Johan Bengtson who won the amateur Gold,and Anders Josephson who only had a paint horse along placed second in both NRHA classes, Peter Lungberg showed well also. I do not remember any other placing,the results will soon be out on the SQHA home page. I would also like to congratulate the many young riders who won medels for the first time in the open classes. In addition both Jac and Charm recieved enough points at this show to become AQHA Superior Reining Horses, I Believe that this will be first time that this award will be given to a SWEDISH HORSE.
RICK LEMAY

Congratulations Rick! To bad I missed everything, but since the Paints weren't competing at Greva with the Quarters this year we just couldn't come. Got to save the money for the Paint nationals at Hjo. :D :angel:
Are you coming there? :confused: Hopefully Tina and I will be there with Chappe.... :D

Hey, and it's nice to see you in here too..... ;) :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Helgens klart bästa ritt alla kategorier stod Eliza Söderkvist för, då hon vann Jr. reiningen för båda domarna med hästen Rootn Tootn Catalyst.

I övrigt att säga om årets tävling är att det var en markant kvalitets-höjning, vilket gladde oss alla på läktarplats.

//Håkan

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Liv Svensson, 11, har kvalat in till både inomhus-SM och utomhus-SM, tillsammans med hästan, Quintus. I helgen var det dags för...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: Freazer
·
Katthälsa Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama